07 maj 2012

Dirty Dancing

Tänk om man kunde dansa så bra. Finns det ingen som kan dansa så och som vill ta mig som sin elev och lära mig en massa. Skulle vara så himla skoj.

I går, söndag, tog jag bilen på förmiddagen för att åka till Stockholm och träffa bästa Petra. Hon bjussade mig på musikalen Dirty Dancing. Fick det som present när jag fyllde år. Så jävla bra present. Hon kan hon. Parkerade min bil och så tog hennes till stan. Den är mindre och därmed mer lättparkerad. Vi gick och käkade lite sen lunch. Grillat kycklingspett med pommes och tzatziki. Ett glas cola blev det till. Sen var det dags att inta China Teatern. Musikalen var kanon. Är så himla nöjd med presenten. Efteråt åkte vi tillbaka till hennes...ja vad han nu är för inte fan beter han sig som det han kanske är ialla fall. Han kanske kommer på hur man är till slut men tills dess har han ingen respekt från mitt håll. Söta barn hade han i alla fall.
Petra och jag tog en kaffe och satt och pratade till strax efter 21,00. Då var det dags att åka hem kände jag. Dagen var kanon :-)

I lördags träffade jag och prinsessan J och V. Prinsessan och V ska spela fotboll tillsammans och dom ville så gärna handla benskydd tillsammans. Träffades på Gränby och handlade lite på både Intersport och Stadium innan vi satte och och tog en fika. Supertrevligt.

Det har inte blivit någon träning alls i helgen men det känns ganska okey. Helgen har ju varit super ändå.

Magen fick jag ont i när jag åkte hem från Stockholm igår. Och det höll i sig hela jävla natten. Har sovit som en bakdel. Vaknat flera gånger av smärta. Varken värktablett eller Novalucol har hjälpt. Vad gör man då?
Har i alla fall pratat med en när och kär person som ska hjälpa mig att ta mig ur det här stress-skiten. Har fått några små uppgifter som jag skulle göra och dom gjorde jag samma kväll. Nu gäller det bara att hålla sig till schemat oxå.

Matsedel för veckan är klar. Ganska enkel mat som inte tar så lång tid att göra. Precis som jag vill ha det när man kommer hem med två trötta och hungriga barn. Så ikväll blir det korv stroganoff och ris.

Har även skrivit ett schema på när jag ska tvätta i veckan. jag ska inte hålla på lite grann varje dag och halva nätter utan även om tvättkorgen är full så får jag ta det när jag skrivit in att jag tvätta. Som att bo i lägenhet när man får boka tvättid, fast vi bor i hus. När mamn bor i hus och har tillgång till maskiner dygnet runt så är det så enkelt att man tvättar en hel del. Men det ska det bli ändring på.

Har en hel del som jag måste arbeta med som det ser ut.

Har haft pressen på att att ta mig till Kicks och handla både mascara, ansiktscreme, hudlotion, ansiktstvätt och skrubb och en ny hårborste till prinsessan oxå.
Idag kom jag på den brighta idén. Jag loggade in mig på deras hemsida och beställde på nätet. Klart och så kommer det hem i brevlådan utan att jag ansträngt mig alldeles för mycket och stressat hit och dit. Perfekt. Så om 1-3 dagar borde jag få ett paket. Jippi.
Ska göra så med det som går. Kanske beställa lite nya tröjor och byxor till prinsen och prinsessan oxå på nätet. Fast inte på Kicks då utan H&M, Lindex, Kapp Ahl eller någon sån butik.

Nu hem och hämta barnen.
Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar