21 mars 2013

Torsdag

Världens roligaste rubrik jag vet men det är svårt att hitta på rubriker hela tiden. Helst vill man ha en klatchig som lockar läsare men va fan. Man vet ju ändå inte vem som läser här och mycket av skriveriet är för min egen skull. Jag är dock otroligt tacksam för er som kikar in och speciellt tacksam till dig som skriver en rad så man vet vem som kikat här ;-)

Gårkvällens golvläggning gick kanon. Mannen är en riktig fena på det där med att lägga golv. Som med mycket annat. Tyvärr så hade vi räknat fel och det saknades cirka 2 pkt så det ska mannen fixa hem idag. Så ikväll är det nog färdiglagt :-)
Medan mannen fixade med golvet igår så försökte jag röja lite på övervåningen. Slängde lite skit, skickade in lite i badrummet (där jag måste rensa inom en snar framtid) och ett par kartonger packades in på kattvinden vi har. Detta innebar att utrymmet ovanför trappen blev fritt och är nu iordning gjort.
Där finns en bänk med våran före detta vardagsrums-TV på (en stor plattTV för det utrymmet men barnen är glada), 2 små fåtöljer som står på en matta framför TV´n, en stor rit/griffeltavla och ett litet vitt bord med 2 vita stolar och en lampa på. Har lagt upp lite gosedjur på en tavellist som sitter uppe oxå. på grund av snetak så är utrymmet otroligt svårmöblerat men jag är riktigt nöjd med hur det blev. Ett stor grön växt skulle jag vilja ha där uppe men frågan är om det blir för mörkt för den?!
Försökte ta kort igår kväll men det var för mörk.
Ikväll när mannen lägger klart golvet så ska jag städa TV-utrymmet. Damma och dammsugas ska det göras.

En dröm att göra om övervåningen och bygga ut den finns men i väntan på det så får vi göra det bästa vi kan av utrymmet vi har.

Idag blir en kort dag på jobbet så det gäller att jobba på.
Ska hämta Wilma på fritids för att åka på skolsysterbesök och direkt efter har vi kvartsamtal med fröken. Spännande :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar