12 mars 2013

Kalas

Igår var vi på kalas. Det bjöds på smörgåstårta och vanlig tårta. Mumsigt.
Barnen lekte och Casper somnade utan problem när vi kom hem.
Wilma och jag har på sistonen pratat lite om planeterna så istället för att läsa en bok så hade jag googlat lite så vi satt och läste på min mobil och tittade på bilder på hur planeterna ser ut.
Det blev ett mysigt avslut på kvällen.
Wilma hittade en skål med jordnötter på kalaset och hon var så gullig att hon kom och frågade om det var dom jag var allergisk mot. Jag svarade ja och frågade om honkunde strunta i att äta dom och hon ställde i från sig skålen och gick och fortsatte leken istället. Gulliga unge. Så gulligt att hon frågade mig. Jag är allergisk mot jordnötter och det skulle vara så tråkigt om hon äter och så råkar jag pussa på henne eller nåt och komma i kontakt med nötterna på det sättet. Jag blir lite dålig då.

Kvällen avslutade jag i soffan under filten och kollade på.... :-)
Twilight - Breaking Dawn - part 2.
Älskar filmerna. Nu är det bara sista delen kvar att se. Jag har aldrig sett den så det ska bli riktigt skoj.
Gissar att det kan bli en filmkväll i kväll. Kanske lite glass oxå. Det hör väl ändå till :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar