06 mars 2013

Mera skidor

Vår semester var underbar. Det var så härligt att få komma iväg med hela familjen och ha en jättefin familj som vårt sällskap. Vi har haft det så bra.

Jag är en stolt mamma till barnen. Att få åka med barnen och se deras glädje det är oslagbart. Casper tyckté det var skoj att åka när vi väl kom igång. Att ha pjäxor och hjälm på sig var helt ok men när skidorna kom på ja då blev det skrik och sparkar.
Det blev en paus och sen ett nytt försök och då gick det bättre. Så länge han inte behövde stå still så gick det bra. När Micke stod still med honom så sa han "åååååk...ååååk" Min lille prins :-)

Wilma imponerade stort på mig. Hon flög i skidorna och åkte ner för barnbacken och tog knappliften upp själv. Hallå skidkolan skulle börja om 45 minuter :-)
Skidläraren var trevlig, presenterade sig och växlade några ord med barnen och sen var dom borta i en timme.

Wilma åkte med i sittliften upp till toppen (det var bra barnbackar där uppe) och hon satte sig själv och tog sig av själv, hon åkte knapplift utan problem, reste sig om hon ramlade i backen, hon åkte till och med ankarlift själv och tog sig av utan problem. Hon åkte in under en uppställd tunnel i en barnbacke ("ducka" skrek jag) och det gick bra, hon åkte slalom mellan uppställda slalompinnar i barnbacken, hon stakade där det var plant och motvind och kämpade på, hon tog sig ner för både en lång blå, kortare blå, grön och till och med en röd backe. Den sista var av misstag för vi tog en knasig väg ner men det löste sig med lite tid och tålamod. Jag är så stolt. Tjejen har ALDRIG stått på ett par slalomskidor och gjorde allt detta. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på hur duktig och modig hon är. Hur hon kämpar på och försöker.
Jag trodde vi skulle stå i barnbacken hela helgen men icke då. Vi har kunnat utforska många backar tillsammans :-)

En underbar helg är slut men många mer kommer det att bli.

Snart är det dags igen. Tjejhelg med Evelina, DAniella och Sofia. Och så jag då :-)
Vi ska åka skidor hela helgen. Och prata, skratta, fnittra, äta gott och sova gott och bara ta hand om oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar