12 november 2012

Underbara helg

Helgen har redan passerat. Längtar till mer lediga dagar. Få vila, göra roliga saker, träffa vänner.

I fredags efter jobbet hämtade jag A. Hon var startklar när jag kom. Tillsammans hämtade vi prinsen till allas förtjusning. A blev glad att träffa prinsen, han blev superglad att träffa A, en fröken blev glad för att träffa A. Ja alla var glada. Sen hämtade vi prinsessan på fritids och innan vi kom därifrån så fick hon visa runt A hur det såg ut. Därefter åkte jag och alla tre barnen till Nelins och handlade lite.
Hemma blev det tacos och fredagsmys med lite godis och TV. Prinsen fick jag isäng vid 21-tiden och då gick tjejerna upp och lekte. När klockan nästan var 22 satt dom fortfarande och lekte men när jag sa att det var dags och sova så flög dom iväg till toaletten för att borsta tänderna. Skönt med sammarbetsvilliga barn.
Blev lite sovmorgon på lördagen.
På det stora hela gick det super att ha A hos oss. Visst blir det lite drama men det är ju för att A vill oxå leka med prinsen och han tar plats och tycker hon är superkul. Men prinsessan vill ju oxå leka med A och blir därför lite utanför. Hon umgås ju med lillebror hela veckorna så hon vill ju ha A för sig själv.

Eftersom vi skulle in till stan och gratta mannens brors fru som fyllt år så passade vi på att lämna hem A i samma veva. Dom skulle oxå på kalas.

Hemma hos kusinerna blev det en massa lek och tårta.
Efter det var det bara att åka hem och äta mat. Undrar vad vi åt?! Det har jag förtängt. Nej köttfärspaj gjorde mannen. Barnen var hungriga så dom slängde jag åt pannkakor så dom var klara när det var dags för oss att äta. Åh så skönt det var att sitta i lugn och ro och äta tillsammans med mannen.
Man kanske skulle prioritera nåt restaurangbesök nån gång då och då...bara jag och mannen.

Söndagen bjöd på lek och städning och bad.
Jag körde prinsessan till en klasskompis så hon fick leka där i 3-4 timmar. Jag själv städade huset tillsammans med prinsen. Tur det finns nån som hjälper till. Mannen höll på i gammelgaraget och fixade.
Prinsen fick sova lite, jag hämtade prinsessan.
Väl hemma så fick hon hjälpa till att städa sitt rum. Vi satte äggklockan på 30 minuter och sa att vi städar tills det ringer. Hon började med rummet medan jag vek tvätt och sen hjälpte jag henne och vi hann med allt. Duktiga tjejer.

Vi åkte till min mamma och pappa för att gratta pappa på farsdag. Vi köpte med oss blommor och fikabröd. Barnen fick välja.
Tur för oss så fanns det tårta där oxå. Mannen fick superont i magen så han kunde inte följa med.
Vi fikade och hade det gott sen åkte vi till simskolan. Prinsessan simmade och jag och prinsen badade. När simskolan var slut så gick vi alla ut till äventyrsbadet.
Prinsessan och simskolekompisarna hade superkul. Även prinsen hade superkul coh verkade verkligen trivas i vattnet. Tänk va lite kontinuerligt bad kan göra. Han älskar det och det är precis så det ska vara. Iallafall i våran familj. Det förenklar saker och ting.

Nä nu måste jag åka till apoteket.
Hej svejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar