21 november 2012

Blä för socker

Efter att ha levt på pasta, ris och godis 8bland annat) under nästan två veckors tid så har jag fått mycket klart för mig.
LCHF-kosten var såå mycket bättre för mig.
Jag har nu fått ont i huvudet igen, dagligen, jag sover dåligt och svettas på nätterna och humöret är sämre. När jag åt LCHF så mådde jag mycket bättre. Ingen huvudvärk, jag sov bra, inga nattliga svettningar, bra humör, ingen uppsvälld mage.
Så jag återgår till det som funkar för mig.

Frukosten idag bestod därför av turkisk yoghurt, en skvätt grädde och lite kesella kvarg citrus. Till det en kopp the och en babybel-ost.

Förkylningen har tagit grepp om mig. Tyvärr så får jag skjuta på träningen tills jag är helt frisk för det sitter i halsen och då ska man ta det lugnt. Funderar på att bara strecha på kvällarna tills dess att jag är frisk för det är något som denna kropp skulle behöva.
Ont i halsen, hostig och luftrör som drar ihop sig.
Ska till husläkaren i eftermiddag för att se om jag kan få bricanyl. Det borde inte vara några problem för så här kan jag inte må.

Jobbar till 12 idag. Ska hämta prinsessan på skolan för att åka till prinsens dagis och fotografera prinsessan. Kanske man kan få syskonkort oxå :-)

Ska hämta prinsessans bästa kompis Sara på hennes fritids idag så ska dom få leka lite. Karin kommer och hämtar henne senare.
Barnen får följa med mig till husläkaren. Det ska nog gå bra för dom är oftast duktiga och lyssnar.

Skolrådsmöte ikväll. Har fått ett par åsikter från föräldrar som vi ska ta upp ikväll.
Ska bli skoj.

Grubblar mycket på hur jag ska lägga upp träningen. Jag saknar Ju-jutsun så himla mycket. Tänk att den sporten en gång formade min kropp. Jag var vältränad, hade flås, självförtroende och självkänsla. Tänk att en sport kan göra så mycket.
Funderar på om jag ska ta upp den igen. Sikte på svart bälte är inte helt omöjligt :-)

Ett möjligt träningsschema:
Måndag: BodyPump
Tisdag: Core 30
Onsdag: Box
Torsdag: Cykling 30 min, Core 30 min
Fredag:
Lördag: Kondition; löpband eller crosstrainer
Söndag:

Sen kan man alltid byta ut nåt pass mot nåt annat om man skulle behöva av nån anledning. Tror att det kan bli riktigt bra.
Kanske byta ut ett pass mot ett till Box-pass eller om man tar upp ju-jutsun igen så blir det två pass som försvinner och så blir det två ju-jutsu pass i veckan.
Nu ska kroppen formas och sockerberoendet ska bort.
Ska bara bli frisk först.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar