19 november 2012

Hyrfilm

Så där ja ytterligare en helg har passerat.

I lördags pratade jag med Jörgen och han hade inget planerat än att börja jobba klockan 21.
Packade in barnen i bilen och åkte in till stan, hämtade Jörgen, åkte till Statoil och hyrde 2 filmer, hämtade upp jobbgrejor åt Jörgen på stan och så köpte vi med oss Burger King hamburgare till oss och barnen och åt hemma hos Jörgen. Barnen var hungriga och slukade sin mat utan problem. Det fick till och med plats godis i magen på barnen.
Prinsessan var inte alls trött men somnade sen på soffan. Prinsen var trött han med så jag packade iordning för att ta hem mina sötnosar. Jörgen släppte vi av på stan först eftersom han skulle jobba.

När barnen var nerbäddade i sina sängar så tog jag fram lite godis och mös under filten och kollade på Snowwhite and the huntsmen. Helt klart en sevärd film.
Kollade på den igår oxå för mannen ville se. Gjorde mig ingenting. Vi var överens om att det var konstigt att se Kristen Stewart i rollen som Snövit.
Liv Taylor hade passat kanon i rollen men det är väl för att man i bakhuvudet har bilden av henne när hon spelade i Sagan om Ringen. Kristen är man ju van att se i en helt annan typ av film, vampyrer :-) Och just nu ligger ju Breaking Dawn mig varmt om hjärtat och hon passar kanon i rollen som Bella.
Så konstigt det kan bli när man är van att se någon skådepelare/skådespelerska i en typ av film.

I söndags fick vi besök av mannens kusin och hennes två barn. Full rulle blev det ett par timmar.
Kvällen avslutades med att hela familjen, ja till och med mannen, följde med till Fyrishov på prinsessans simskola. Medan hon simmade så passade vi på att leka med prinsen och när simskolan var klar så lekte vi på äventyrsbadet. Vilka fiskar till barn vi har. Äntligen har det släppt för prinsen oxå. Underbart.
På vägen hem så köpte vi med oss pizza.

Idag ska jag sluta liiite tidigare. Det är nämligen sista dagen att lämna in ett komplett paket till fritids som dom sen skickar till Östländerna. Har helt missat det så jag ska handla sakerna som ska ligga i paketet idag och lämna in det när jag hämtar prinsessan.
Kan skriva ett par rader om det i morgon.

Funderar på om karate kan vara nåt för mig. Ska iväg nån dag och kolla på en nybörjarträning och ett blå-svart-pass för att även få se vad som kommer.
Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar