26 november 2012

Svullen

Har sovit som en stock i natt. Tack mina älskade barn för att ni sover så jag slipper vakna. Kanske inte ska säga för mycket för då får man väl kliva upp i natt.

Morgonen började med trötta men sammarbetsvilliga barn. Det blev en lång dag igår med mycket aktiviteter.

Dagen har gått i onyttigheternas tecken känner jag. Började morgonen med turkisk yoghurt och en skvätt grädde och lite kesella kvarg citrus. Till det blev det två hårda smörgåsar med smör och kaviar på och en kopp the.
Matlådan låg det inte så mycket mat i så jag besökte Coop. Köpte med mig pannkakor och lag i frysen. Dagens lunch bestod av en liten pizza calzone som man kan hitta i frysdisken. Har även ätit en dajm. Mår lite dåligt i magen. Blir helt konstig i magen när jag äter sockerprylar.

På Coop träffade jag Katarina. jättekul för jag har tänkt på henne på sistone och tänkt ringa men inte fått tummen ur arslet så...:-) Pratade lite jobb och om vi kanske kan låna hem Majsan nån dag eller en helg. Barnen och jag behöver hundgos och då är Majsan den bästa.
Helst skulle jag vilja ha hem Tyra men det går ju inte. Saknaden är enorm och jag kan inte prata om henne utan att få tårar i ögonen. Jag saknar hennes lena päls, hennes ögon, hennes goa nos, hennes bus, hennes tiggande och våra mysiga träningsstunder. Men hur mycket jag än önskar och vill så är det en omöjlighet. Men jag älskar henne...alltid...av hela mitt hjärta och hon finns ständigt i mina tankar.

Snart är dagen slut och det är dags att hämta mina älsklingar från dagis och fritids.
Blir en tidig kväll för oss alla tror jag.

Jag hostar fortfarande och är kass i halsen så det verkar som om träningen får vänta. Kanske kan jag cykla lite på cykeln hemma i ett lugnt tempo för att känna efter lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar