05 november 2012

Frossarhelg

Helgen som var så goffade jag i mig både det ena och det andra.
Efter att ha varit helt sockerfri i 3 veckor så tyckte jag faktiskt att jag kunde unna mig lördagsgodis.
Gott var det men magen kändes lite konstigt efter det :-)
Det som jag känner är viktigt för mig det är att ibland kunna unna mig något extra men att utöver det kunna fortsätta att ha kontroll på mitt ätande och speciellt mitt sockerintag.
I söndags morse unnande jag mig till och med en rostad macka. Det luktade ju så gott i hela köket när jag fixade rostat bröd till barnen. Resten av söndagen åt jag enligt LCHF.
Även dagen började med en bra frukost så jag känner mig nöjd över mig själv och att jag kanske äntligen börjar få lite koll på mig själv och mitt sockerintag.

I fredags var jag ledig och dagens spenderades tillsammans med barnen och Karin och Sara. Eftersom vi har ens tor bil så hjälpte jag Karin att få hem ett bord och 6 stolar. Superfint blev det när det stod på plats i hennes kök. Vi pratade och åt lunch tillsammans. Jag hade med mig egen lunch för att äta LCHF. Barnen fick pannkakor paj.
Tjejerna lekte och min lillprins umgick med mig och Karin och lite grann med deras katt :-)

I lördags lämnade jag prinsessan på kalas hos granntjejerna. Det var Halloween-tema och vi hade köpt en fin klänning men när det väl var dags så ville hon inte alls klä ut sig. Men hon var nöjd med att gå i vanliga finkläder och det är väl ändå så som det ska vara. Att man ska känna sig bekväm i det man ska ha på sig. Medan hon var på kalas så passade jag och prinsen på att handla lite. Han somnade dock och var väl inte det roligaste sällskapet men sovande sällskap är ändå bättre än inget sällskap. Iallafall när det gäller min älskade prins :-)
Efter det kom Svärmor och svärfar på besök. Dom ville träffa barnen. Det var länge sen vi sågs och idag åker dom på semester till värmen i 2 veckor så...
Prinsessan ringde när kalaset var slut och frågade om hon fick gå hem själv. Älskade flicka. Eftersom det var grannen några hus bort så gick det så klart bra och hon kom glatt skuttandes hem stolt av att få gå själv :-)

I söndags så lämnade jag och prinsessan prinsen hemma med mannen. Dom fixade i gammelgaraget och prinsen fick köra (eller åka med iallafall) i minigrävaren. Gissa om han var nöjd.
Vi tjejer åkte till bästa kompisen Agnes för att umgås och leka. Tjejerna lekte och jag och R-B satt och pratade. Skulle bara vara där en stund men kollade på klockan 4 timmar senare.
Hem och packa badkläder för simskolan.

Simskolan gick kanon. Prinsessan är superduktig. Alla barnen i gruppen är jätteduktiga. Det blev dock ett avslut på land 4 minuter tidigare då det var ett barn som bajsat i bassängen på andra sidan den nerfällbara väggen. Samma pool, bajs i vattnet = alla upp på land. Kul för Fyrishov att sanera.

Jörgen kom på middag på kvällen. Det blev schnitzel och gratyäng på blomkål och broccoli. Så himla gott. Mannen min han kan han :-)

Till frukost har jag hittat en goding. Turkisk yoghurt men en skvätt grädde och för att få lite smak på det så har jag i kesella kvarg citrus. Såå himla gott. Mums. Lite mer kolhydrater än utan kesella men inte allt för mycket ändå. Iallafall inte för mig.
Lunchen idag blev rostbiff som jag köpte på Coop. Glömde köpa nåt till så det blev brieost på sidan av.
Mellanmål åt jag Babyliss-ost. Mums. God den med.

Den här veckan ska jag komma igång med träningen igen. Hej heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar