25 september 2012

Fred på vår jord

Ja det önskar sig nog alla.
Men så verkar det inte bli.
Men vi kan väl börja hos oss själva, som enskilda individer. Att hålla sams med dom närmaste, att prata med varandra och respektera att vi alla är olika men ändå så lika mycket värda.

Några i min närhet bråkar. Eller tjafsar. Eller krigar. Vad man nu vill kalla det.
Vad beror det på?
Jag skulle säga...dålig kommunication. Tänk va mycket man skulle kunna undvika om man bara pratade med varandra.
(Vilket kommer från rätt person eftersom jag är urkass på det själv) men ändå.

Snälla, snälla. Lös detta. Prata med varandra. Försök förstå varandra och acceptera att ni är olika och kanske har problem med just kommunicationen men vill man så kan man och då kan man oxå jobba på dessa bitar som är ett problem. Både hos sig själv och hos varandra tillsammans.
Jag tror inte på att skita i allt bara därför. Jag tror och vet att man kan ta sig igenom det mesta och det svåraste om man bara vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar