12 september 2012

Fotbollsavslutning

Igår var det dags för fotbollsavslutning för prinsessan.
Det blev snabbmiddag hemma för barnen. Färdiga plättar med sylt. Jag tog ett par jag oxå.
Så iväg till IP.

Det skulle bli match. Barnen mot föräldrarna. Jag ville så gärna vara med men åkte på hemsk huvudvärk mitt på dagen så mannen fick spela istället. Dom hade superkul.
Barnen vann så klart. 2-0. Tjohooo.

Jag tog hand om prinsen och kompisen J. Dom har jätteskoj ihop och man märker verkligen hur mycket prinsen gillar sin kompis.

Efter matchen så grillade vi korv och fikade. barnen fick lite godis från kiosken. Dom får det aldrig annars när det bara är träning men just idag var det ju avslutning och det kan man fira lite extra.

Väl hemma så var det lite stökigt när det var sovdags men väl i säng så slockande dom båda snabbt.

Jag själv känner mig helt orkeslös. Kanske för att det är en infektion i kroppen. Kanske för att jag haft huvudvärk sen i går mitt på dagen. Kanske för att jag sover lite kasst just nu. Kanske en kombination av allt detta.
Ska se till att fixa till det här med kosten. Dra ner på socker. Mannen äter enligt LCHF och han har gått ner i vikt och håller ett så stadigt blodsocker att han inte ens behöver ta insulin för sin diabetes. Han tar bara det långtidsverkande.
Kanske att min kropp skulle må bättre av mindre socker oxå. Men jag försöker verkligen. Jag äter inte så mycket godis och snacks nu som jag gjort tidigare men kanske en liten åtstramning vore på sin plats.
Svårt bara då man är så jäkla sugen på gottesaker.

Hua...fick ett samtal precis från dagis. Tänkte att nu är prinsen sjuk. Men nä då det var fröken M som ville kolla läget. Prinsen har sen tidig morgon varit upp och nervänd. Ledsen, grinar, lägger sig på golvet och är inte alls sitt vanliga jag.
Kan ju ha att göra med gårkvällen då barnen kom senare i säng.
Vi kom överens om att prinsen ska få lägga sig och sova och äta senare. Jag sa att det var ok att han sov 1-1,5 timme.
Får se om det hjälper.
Jättegulligt av M att ringa och kolla läget tycker jag. Jag är så himla supernöjd med personalen på prinsens avdelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar