18 september 2014

Fotbollsträning

Igår hade Wilma fotbollsträning. Vi kom dit i tid :-)
Casper åkte med mannen så han fick åka traktor med släp för att tippa ett lass hos en kund. Casper älskar att åka traktor och maskiner så han var överlycklig trots att han var trött. Jag frågade om han verkligen orkade åka med i traktorn eller om han skulle med på Wilmas fotboll.
"jag tror jag orkar" fick jag till svar. En stor kram och sen gick han med mannen. Lilla gubben.
Tyvärr så blev resan lång men Casper somnade i traktorn på vägen hem så det gick bra ändå.

Wilmas fotbollsträning då.
Jo tjejerna fick spela på 7-mannaplan för första gången. Som dom sprang. Vad hände? När hände det? Helt plötsligt så springer tjejerna, dom kämpar, fightas om bollen, jobbar för att göra mål. Vi föräldrar står stumma och är helt tagna. Vilka tjejer vi har. Det här kommer bli skitbra.

Jag själv begav mig ut i skogen och spåret.
Jag slog igång appen C25K Free, runkeepeer och spotify. Stiftelsen fick göra mig sällskap i spåret.
Sprang runt runt runt för att fördriva lite tid.
Enligt C25K så sprang jag i 3 min, gick 1,5 min, sprang 5 min, gick 2,5 min, sprang 3 min, gick 1,5 min, sprang 5 min....osv. Det gick bra. Riktigt bra. Känner att andningen är med mig och att jag har spring i benen.
Runkeeper säger att jag sprang 4,53 km på 32,52 min.
Alltså 07,15 min/km.
Helt ok. Jag skulle behöva öka takten lite men samtidigt så ska jag orka hela tiden.
Kanske kan få till en liten springtur ikväll :-)

Idag har Casper fotografering på dagis. Så spännande. Han va så fin när jag lämnade honom i morse. Längtar till korten kommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar