31 januari 2014

Slut på det roliga?

Ja det kanske är så. Kanske måste jag inse och acceptera att det inte blir någon comeback inom ju-jutsun.
Jag har längtat så länge på att köra igång igen. På att ta upp den delen av mitt liv som betytt så mycket och som gjort så mycket för mig.
Är det slut nu?

Har provat på att träna ju-jutsu med en annan klubb än "moderklubben". Dom kör enligt ett annat system som enligt dom är lite mjukare mot lederna. Tänkte att det kan ju passa eftersom jag haft problem med men vänstra handled i mååååånga år. Har kört två pass och det har gått bra. Trevlig men liten klubb, trevliga träningskamrater och kul träning. Kände av handleden lite igår under dagen. Varör vet jag inte. Åkte och tränade på kvällen. Kände fortfarande av den på kvällen men det blev ju varken bättre eller sämre av träningen. Skönt.
Men så blev det en ny dag. Aj aj aj aj säger jag bara. Jävlar va ont jag har.Det värker ut i handen och upp i armen. Jag kan hitta "punkten" där den gör ont och trycker jag där ja då...då gör det ännu mer ont. Det gör ont när jag inte gör nånting med handen. Alltså även när den är stilla. Drygt som f-n. Ursäkta språket.
Försöker strecha handen och handleden idag och jag har tagit på tigerbalsam. Inget verkar hjälpa.
Det som jag vet hjälper är streching och styrketräning. varför slutade jag med styrketräningen när jag kom igång och det började kännas bra? Dumma mig.
Bara att börja om. Nu jäklar.

Problemet är bara...om jag nu inte kan ta upp ju-jutsun igen. Ju-jutsun som jag älskar och som jag saknat så mycket...va f-n ska jag göra då? Jag är inte mycket för att lalla runt. Jag vill ha nåt som ger glädje, som ger resultat, som jag kan se att jag är bra på och som jag gör framsteg inom/på/i.

1 kommentar:

  1. Nej vilken skit att nehöva lägga av för något du brinner för! kan man inte få sjukgymnastik hjälp??

    Ha en trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera