28 januari 2014

Doktorbesök

Att få ihop logistiken när man ska till läkaren är inte lätt. Speciellt när det är en själv som INTE ska dit, utan ett eller två av barnen.

I morgon har jag tid med Casper hos husläkaren, klockan 13,30. Tänkte sluta 12,45 så hinner jag hämta honom och komma i tid.
Nu ska Wilma med oxå. Varför? Hon har sagt att hon sett suddigt på ena ögat i nästan en vecka nu och senaste dagarna klagat på att hon har lite ont under och lite över ögat. Jag ser ingenting utan det ser bra ut. Kanske hon skulle till en optiker men det kan ju husläkaren kolla oxå om det är nåt med synen. Förstår om hon kan ha lite ont om ögat blir överansträngt på grund av att hon ser lite suddigt. Vi får se. Kollas upp ska det iaf. Som tur är så har husläkaren drop-in mellan 13-15 så det passar ju perfekt att ta allt samtidigt. Wilma slutar 13,00 i skolan. Så...
om jag hämtar henne klockan 13 då hinner jag inte i tid om jag ska hämta Casper efter. Jag måste hämta Casper först och sen va på skolan och hämta Wilma 13,00 så vi hinner till läkaren.
Måste alltså sluta....*tänker*...12,00. Och jag börjar 08,30. Inte många timmar och med tanke på att jag ligger lite efter så skulle jag egentligen behöva ha mer tid på jobbet...inte mindre. Men...barnen går först. Alltid. I alla lägen så går barnen först. Allt annat får lösa sig sen.

Ringde ett samtal till pappa. Han har blivit pensionär. Han håller på och fixar hemma och ska idag spackla hela vardagsrummet. Frågade om barnen kunde få vara där en stund efter läkarbesöket (om det går snabbt) så kan jag åka tillbaka till jobbet en liten stund och jobba. Det var inga problem. Pappa är min räddare i nöden. Tack pappa för att du stället upp. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar