30 januari 2014

Dagens aktiviteter

När jag och Wilma gick till Ackis så fick vi se den här sötnosen i buskarna.



Helt plötsligt såg jag nåt som rörde sig och där satt en liten mus av nåt slag. Vi stod en meter i från och tittade och den verkade inte ens rädd. Jag plockade fram mobilen, jag och Wilma pratade och jag tog ett kort innan den hoppade i väg.

På Ackis så kollade vi Wilmas ögon. Va till Husläkaren igår för att kolla då hon tyckt att det var dimmigt på ena ögat och varit så i en vecka. Dags att kolla upp när det inte går över.
Undersökningarna gick bra. Wilma va superduktig. Doktorn såg inget som tydde på nåt allvarligt. Blodkärl och gula fläcken såg fina ut. Häftigt att se när dom kollade ögonen. Jag har liksom sett "in" i Wilmas ögon. 
Vi får en kallelse så ska dom göra en annan undersökning framöver.
Efter att man varit hos läkaren så fick hon så klart lite godis.

Wilma följde med till jobbet och där åt vi lunch med Mia och så kom mannen dit. Trevligt.

Wilma och Casper fick julklapp av Mia och Jörgen (vi har inte setts sen förra året innan jul) så dom blev glada. 
Tack säger både jag och barnen.

Nu på kvällen har jag tränat. Ju-jutsu. Det gick bra. Enligt ett lite annat system än vad jag är van vid men det går bra.

Hemma München har precis bakat pizzabullar.
Wilma ska på utflykt i morgon med skolan. Hoppas hon gillar dom bara.

Nu dusch och god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar