07 januari 2014

2014

Efter lite välförtjänt semester och vila uppe i Orsa Grönklitt med slalom och pulkaåkning på schemat så är vi nu hemma igen. Vardagen är tillbaka och man ska in i sina rutiner igen. För min del även bättre rutiner. Det finns alltid små saker man kan förbättra. Ingen är felfri.

Jag ska komma igång med träningen bättre och mer kontinuerligt eftersom jag vet att jag mår så mycket bättre då.
Jag ska jobba för att äta mindre socker i alla dess former.
Jag ska bli en gladare och trevligare fru och medmänniska.
Jag ska vända mina negativa tankar till positiva tankar.
Jag ska ringa mina vänner oftare istället för att bara läsa inlägg på facebook.

Det finns en massa små saker jag vill ändra på men man får börja i små doser så det inte blir för mycket.

Julen firades hos Mickes bror med familj. Julmat på dagen, Kalle Anka (på slutet var det bara vuxna som tittade för barnen lekte), tomten kom så det blev lite paketöppning.
Efteråt åkte vi hem och fortsatte kvällen hos oss. Mamma och pappa kom över på fika och vi öppnade paket tillsammans. Barnen va nöjda och glada. Casper är rolig för när han får ett paket med en bil eller traktor i så slutar han att öppna paket efter det. Han är inte intresserad. Han vill leka :-) Min gullplutt.
Dagen efter åt vi mat hos min mamma och pappa och dagen efter det åt vi hos svärmor och svärfar. Så mat lagade vi inte på tre dagar. Lyx.

På fredagen så packade vi bilen och skidboxen och åkte till husvagnen i Orsa Grönklitt. Snö. Härligt. lördagen och söndagen blev det skidåkning. På söndagen åkte jag hem för att vara med på måndagens inventering på jobbet. Åkte tillbaka till mannen och barnen direkt efter inventeringen. Att bo helt själv i huset en natt va inte alls skoj. Det var tyst, öde, konstiga ljud och usch. Nä. Inte igen.
Nyårs firades i Orsa med pulkaåkning på dagen, middag på Ugglad och björnen på kvällen. Det var grillbuffé och passade både oss och barnen perfekt. Barnen kunde välja vad dom ville ha och så fanns det en lekhörna med leksaker och TV så mannen och jag fick äta lite i fred. Mys.
23,30 delades det ut facklor och tillsammans med dom andra på campingen så gick vi upp på en kulle (backen upp till toppstugan var alldeles för isig) och där uppe firade vi in nyåret med champagne, julmust till barnen, pussar och kramar och en otrolig utsikt över siljan och alla fyrverkerier. Tillbaka i husvagnen så somnade barnen snabbt medan jag och mannen delade på den sista champagnen. Tillsammans firade vi oxå 10 år som förlovade.
Grattis älskling. Du är den bästa av alla i alla världar. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar