19 december 2012

Tröttmössa

Ska man aldrig få känna sig pigg? Aldrig få känna sig utsövd? Jag bara måste komma i säng tidigare på kvällarna.

Igår kväll kom mannen hem sent. En maskin hade gått sönder så han var tvungen att ta itu med det.
Jag hämtade som vanligt barnen.
På fritids var det fint dukat med långbord för idag ska dom ha julfest där. Så skoj för barnen att dom fixar och donar för barnens skull.
Hemma stoppade jag barnen i badet för att kunna plocka undan och fixa maten i lugn och ro. Det blev glögg-kyckling i ugn med ris till barnen och mannen och blomkål till dig. Till det serverades en smarrig ädelostsås. Jag vet inte vad det är med mig och denna sås men jag kan bli så ruskigt sugen på just denna sås.
När barnen nattats så slog jag in julklappar. En julklapp kvar att slå in. Behöver inlsgaspapper till den. Jag har baar snuttar kvar och jag behöver lite mer papper än så. Men det blir klart ikväll.
Som vanligt så var det lite fix med tvätt och att vika in den i skåpen och att packa iordning för idag. Skönt att ha det gjort redan på kvällen.

Klev upp för att duscha i morse. Mannen tog ett varmt bad igår kväll för han känner sig lite hängig och är rätt så förkyld så det var inte mycket varmvatten kvar till mig. Att duscha på morgonen hör inte till mina favoriter. Mest för att jag känner att jag inte har den tidien på morgonen och för att jag tycker det är så himla kallt när man kliver ur duschen. Burr.

Skolbussen var på plats tidigt i morse så vi gick ut i tid. Barnen var duktiga och ganska hjälpsamma. När jag skulle åka så såg jag att prinsessans hjälm låg i bilen. Hjälmen som hon måste ha på fritids för att få åka nedför kullen. Eftersom alla var i så god tid i morse så stod bussen kvar så jag kunde stanna till vid den, gå på bussen och lämna hjälmen och åka vidare till dagis.
Att lämna prinsen på dagis är trevligt. Han trivs verkligen, går in och lattjar och kommunicerar med andra barn och börjar leka på en gång. När jag säger att jag ska gå så kommer han och ger mig en bamsekram och sen fortsätter leken. Utom i morse då fick jag gå till honom för han satt på en stol och lekte tåg. Mammas myskille.

Har lite strödagar-ledighet framöver att se fram emot. Den 27 december. Den 3 och 4 januari och även den 18 januari :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar