05 december 2012

Snö

Som vi alla märkt så finns det en hel del snö ute och mer kommer det.

Jag är hemma och vabbar med prinsen som hade 38,5 i feber i måndags men som ökade och har legat på 39-40,2. Stackaren är helt slut emellan åt. Han är inte alls sugen på välling men dricker en massa vatten och får i sig saftsoppa så det är ju bra.
Smörgås och pepparkaka är inte heller intressant för honom men så länge han dricker vatten och saftsoppa så är det bra.
Nätterna är mindre roliga då han vaknar en gång i timmen ungefär. Orolig, svettig, törstig, hittar inte nappen, hittar inte gos-tigern. Jag känner mig som en nyförlöst kvinna som är upp hela tiden under natten. Bortskämd som jag är så är jag inte alls van vid detta då båda barnen haft rätt så bra sömn. Jag känner mig helt slut som människa men vad ska man göra? Det är bara att bita ihop. Det går över.

Idag ringde dom från skolan och meddelade att skolbussen inte gick hem på grund av vädret. Prinsessan har helt komma hem efter skolan den här veckan istället för att åka till fritids.
Så jag fick väcka prinsen som då hade 40,2 i feber, på med kläder och ut i snöstormen och ta bilen till skolan för att hämta hem min prinsessa. Att ge sig ut i det här vädret var mindre skoj men det var tvunget. Önskar att jag hade 4-hjulsdrift på bilen. Jag kom dit och vi kom hem.

Skottade framför ytterdörren i dag. Och som hos säkert många av er andra så yrde det igen snabbt och det syntes knappt ett spår av att jag en gång skottat.

Mannen har jobbat hela dagen. Han kom hem och åt mat och åkte sen ut för att ploga snö. Han kommer hem i natt. Längtar.

Nu vaknade prinsen. Han får sitta hos mig och titta på Greys Anatomy. Han är supervarm. Frågan är om jag får ringa läkaren i morgon med tanke på hur hans feber går upp och ner.

Idag bakade jag pepparkakor,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar