13 december 2012

Lucia

Tänk att det redan är lucia.

I morse åkte vi till kyrkan ute hos oss. Det var dags för skolans luciatåg. Alla i F-klassen skulle vara tomtar. Så igår fick jag och prinsessan åka och köpa röda strumpbyxor.
Kom hem med både 2 par strumpbyxor, hårsnodd och spänne och nagellack. Vart gick det utför liksom:-) ha ha

Prinsessan fick hoppa i sina röda kläder i morse och jag fick göra en inbakad fläta på henne.
Iväg till kyrkan, lämnade henne i församlingshemmet så gick jag och prinsen in i kyrkan och satte oss.
Även mannen kom och prinsessans farmor och farfar. Hon var så glad att vi alla kom.

In kom lucia, tärnor, stjärngossar och några tomtar. Men vart var våra små F-klass tomtar?
Det sjöngs ett par sånger å sen blev det tyst, musiken började och in kom våra små tomtar. Så fina och så söta och så duktiga. Dom sjöng och gick längst fram i kyrkan och sjöng ett par sånger. Sen fick dom sätta sig i bänkarna och allt fortsatte en stund. Sen tågade alla ut tillsammans.

Superbra var det. Å fint i kyrkan:-)

Nu blir det lussebullabak. Degen är klar och står och jäser. Jag som typ aldrig bakar bullar vet inte om det här blir bra. Jag tycker att degen borde ha jäst mer men det är ju en stund kvar på jästiden så mycket hinner ju hända.

I eftermiddag är det dags för prinsens luciatåg. Han blir en förklädd tomte. Eller är han en förklädd pepparkaka?
Pepparkaka med tomtemössa blir han. Om mössa får sitta kvar.
I år fira lucia på dagis inne. Skönt.

Ha en fin lucia!

3 kommentarer:

  1. Åh så mysigt med luciatåg! Kul att du kikade in hos mig och tack för din kommentar!

    Kramar Emma

    SvaraRadera
  2. Carola, vet du vad???! Jag har helt missat att du ju också har en blogg!!!! Vet inte HUR jag kan ha missat det, men så är det i allafall! Det är ju därför jag svarat på dina kommentarer direkt under kommentaren...för jag har ju trott att det inte finns någon annanstans att skriva! Annars svarar jag folk i deras bloggar...
    Så nu ska jag sätta mig och surfa runt lite här på din blogg vännen... Ska först bara göra dagens inlägg på min egen.

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Jessica. Det är helt ok att du missat det :-) Det är inget jag direkt gått ut med eftersom jag mest ser bloggen som ett sätt att skriva ner min dag på. Lite dagbok över det hela. Inget jag som sagt var skyltar med. Den som hittar hit gör det och det är ju skoj och ännu mer skoj om man skriver en rad eller två då :-)
      Kram

      Radera