27 december 2012

God fortsättning

Dagarna går och julen har passerat.

Barnen leker just nu på övervåningen. Prinsen gick upp och väckte prinsessan. Mannen sover för han har plogat snö i natt. Jag sitter i soffan. Funderar på att gå å dra mig i sängen lite.

Jag fick åka in till närakuten i söndags för att överleva julen. Mina bihålor var inte att leka med. Numer så får man inte pencillin så jag fick bara avsvällande tabletter. Kändes så där på julafton och veckan som varit har varit tung men nu börjar det lätta lite.

Vi har haft en underbar jul trots allt.
13 personer var vi här hemma. Alla hjälptes åt att få fram maten och att duka bordet så det gick smidigt.
Ganska lagom med mat i år som var framdukat även om man kanske åt lite för mycket. Eller så var det godiset man ätit under dagen som gjorde att man blev proppmätt under middagen.
Min bror var en stjärna och diskade undan efter maten och gjorde rent på bänken.

Tomten kom på besök och barnen fick ett par klappar i var innan vi fortsatte mes klapparna under granen. Barnen fick massor av fina saker. Leksaker och kläder. Inget dubbelt och bara bra saker.
Jag fick en glassmaskin, 4 st underbart fina serveringsglas och en macaron (heter dom så dom små kakorna) kokbok.
Vi kom isäng sent och sov länge på morgonen.
Det märks att barnens tidsrytm är rubbad och vi försöker få tillbaka tiderna nu. Ingen mår bra annars speciellt inte prinsen.

Idag ska vi på lunch hos svärmor. Tror vi blir 14 personer varav 6 st barn. Så härligt med dom små kusinerna som leker så otroligt bra ihop.

Innan dess ska prinsessan ta ett bad med litevis med balsam så vi får ut ett gäng tovor.

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År!!

    Hoppas att du och familjen får en trevlig nyårsafton...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år!

    Kram/Madame Edith

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket. Allt har varit såå bra.
    Kram

    SvaraRadera