11 december 2012

Baka, baka liten kaka

Så här såg det ut hemma hos oss igår kväll :-)
 

 
 
Igår när barnen kommit i säng så var köket mitt. Bara mitt.
Att få stå i lugn och ro var jätteskönt.
Det som stod på schemat var att testa göra fudge. Skumtomtefudge. Bilden ovan visar hur det såg ut i kastrullen 3 minuter in i baket. Det ser allt annat är smakligt ut. Men resultatet blev desto bättre.
Lätt att göra var det oxå.
 
Man blandade alla ingredienserna utom choklade och så fick det småkoka i bara 10 minuter. I med chokladen så att den smälte och så hällde man upp geggamojjan i en form som man lagt smörpapper i. In i kylen för att stelna och sen kunde man skära i lagom stora bitar.
 
Tvivlar på att satsen jag gjorde finns kvar till julafton så jag ska göra en till nu i veckan. Då tänker jag dubbla satsen för att få lite större storlek på mina bitar.
Goda blev dom oxå. Mums.
Barnen fick smaka en bit var i morse (efter tandborstningen), ja ja, och min skumtomtefudge fick godkänt.
Tack Hannah G för receptet.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar