05 mars 2012

Rolig helg

Då har helgen passerat. Mycket har hänt.

I torsdags var det ju simskola för prinsessan. Shit va duktig hon är. Så roligt att se.

I fredags hände inget speciellt.

Lördagen däremot var skoj. För klockan 10-13 var jag på HLR-utbildning genom prinsessans simskola. Det var oxå hennes instruktör L som höll i utbildningen. Vi var 4 mammor och 1 pappa som varvade teori med praktik på både vuxna och barn. Otroligt intressant och roligt. Nu vet man lite mer och kan känna sig tryggare i sig själv att man faktiskt KAN.
Mr K hämtade upp mig efter att han lämnat prinsessan på kalas. Vi åkte hem och bäddade om prinsen som somnat i bilen. Jag åkte och hämtade från kalaset och i samma veva så kom min käre bror och hans sambo K och hälsade på. Pratade, fikade och åt mat tillsammans innan dom skulle bege sig hem.
Bytte bil med min bror för han har goa vänner som ska hjälpa mig. Dels så ska det bytas styrstav, framvagnsinställning ska göras och så ska bilen få en rekond. Oj så fin den kommer att bli. Ska hämta hem den på söndag så då får det bli en utflykt till Gävle. Under tiden så åker jag hans Volvo...av nån sort. Ingen kombi är det. Kan säga en sak. Jag byter inte bort min Chrysler. Jag älskar min Chrysler. Just nu känns det som om jag är ute och åker i en go-cart. Hi hi.
Man sitter bra och högt i Chryslern, man ser långt, den är skön att köra. Och att packa i och ur barnen är underbart när man har Chryslern. Att packa in dom i Volvon är ett halvt helvete. Man står nerböjd, obekvämt och får vrida sig på konstiga sätt när man ska spänna fast dom. Nä tummen upp för min älskade Chrysler. Längtar tills den kommer hem.
Lördagen bestod så klart oxå av Melodifestivalen och godis.
i lördags åkte oxå mor och far utomlands. Men det låtsas jag som om jag inte vet. Avundsjuk? Nä inte jag. Suck.

Söndagen då. Jo först skulle en simkompis till prinsessan komma och leka men tyvärr hade hon hunnit bli sjuk. Istället blev det en sväng till Coop för att handla hem lite. Blev bara jag och prinsen. Prinsessan ville stanna hemma med pappa sin. När vi kom hem från Coop så åkte vi upp till Mr K´s kollega och våran käre granne. Där hade Mr k en överaskning till prinsessan. EN FYRHJULING. Oj så glad hon blev. Grön och fin var den oxå. Slänger ut en bild vid tillfälle.
Hon fick köra hem den själv och Mr K fick gå bredvid. Hemma så åkte hon runt i trädgården. Runt träd och buskar. Såå duktig hon var. Trodde först att hon inte skulle våga men oj va hon körde på. Skitkul :-)
Sen blev det gympa för henne och sen hemmamys. Blev en tidig kväll för allihopa så idag tror jag skjutsinge att alla är ordentligt pigga och glada.

Efter ett samtal i helgen så känner jag mig lite lugnare. Allt verkar gå jättebra och hon trivs fint. Går ihop med alla tre katterna och har placerat sig i sängen på natten :-)
Allt flyter på fint och hon verkar trivas. Så skönt att höra. Visst är saknaden stor men S kan erbjuda så mycket mer än vad jag kan och det är ju meningen att alla ska må bra och ha ett roligt och givande liv. Det är precis det hon får nu. Hoppas vi kommer hälsa på i framtiden. Puss min älskade T. Har alltid älskat dig sen första gången jag träffade dig och jag kommer alltid att älska dig. Du har förgyllt mitt liv på alla sätt och vis och lärt mig så mycket. Du finns alltid i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar