27 mars 2012

Dessa sjukdomar

Misstänkte att det var på gång när prinsen var hes och hostade lite och PANG sa det så vaknade han med 39,4 i feber i söndags eftermiddag.
Han är ändå rätt så pigg. Var hemma igår med honom och idag får jag hjälp av svärmor för att jag ska kunna jobba lite. Ligger ju efter sen jag var hemma här om veckan. Tack svärmor. I morse vaknade prinsen feberfri. Får se hur det ser ut efter att han sovit middag. Igår var han oxå feberfri tills han vaknade efter middagsluren...39,2 visade tempen då. Skulle det bli samma sak i dag så är jag självklart hemma i morgon och då blir det ett besök hos husläkaren. Febern bör inte svänga så mycket.

Helgen bjöd på lite. I fredags hade prinsessan en kompis som sov kvar. Dom var kanonsnälla och det var inga problem alls. Visst dom kanske blev lite småsura på varandra nångång men så är det ju i den här åldern.
Lördagen tillbringade vi i solen i trädgården. Jag snyggade till i några av rabatterna och Mr K stökade till på sitt håll med maskinen.
Söndag morgon åkte vi iväg och kollade på en Hemnes dagbädd som jag hittat på blocket. Har kollat och letat på angränsande län men just den här fanns i Uppsala. Kanon. Den var superfin och vi packade med oss den på en gång.

Nu ska det bara fixas till i rummet. Väggarna ska målas vita och en fondtapet ska upp (som jag inte hittat ännu) och sen ska ju sängen som står där just nu säljas. Har lagt ut den på Blocket och på en köp och säljsida på FB. Hoppas bli av med den rätt så snabbt.
Superfint kommer det bli.
På eftermiddagen hade prinsessan gympa.
Ja och sen var det måndag och jag var hemma och vabbade.

Fick precis ett samtal hemmifrån. Prinsessan har tappat en tand. Den har varit lös länge och hon har suttit och vickat på den nu så den lossnade. Nu ligger den i ett glas med vatten och väntar på att tandfen ska komma :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar