22 mars 2012

GRATTIS SARA

Stort GRATTIS till Sara som blivit sponsrad. Läs gärna hennes blogg. Där står allt om vardag, snoriga ungar men framför allt så har hon en baksida och en massab fina bilder och recept läggs ut.

www.sarakrezic.blogg.se

Har tjuvkikat på skatteverkets hemsida och min deklaration. Känns rätt bra. Vi ska nog kunna göra nånting i sommar.

Ikväll är det simskola för prinsessan. klädsim står på schemat. Jättebra att dom får pröva på det så att dom vet hur det känns och får känna att det är stor skillnad om man simmar i badkläder eller vanliga kläder. Simskolan lär ju bland annat barnen hur dom ska agera och göra om dom råkar hamna i vattnet av misstag och det är väl sällan man har just badkläderna på sig vid ett sånt tillfälle så det är kanon att dom även får prova på klädsim. Precis som det är kanon att dom får prova på att ha flytväst på sig ett par gånger om året. Det är ju skillnad det oxå. Tycker verkligen att simskolan är kanon på alla sätt och vis. Dom lär ut så mycket under lekfulla lektioner. Helt underbart är det att få göra den här resan med prinsessan och se hennes utveckling. Och hon tycker ju att det är sååå kul :-)
Funderar på om jag ska ta med mig badkläder och simma själv medan simskolan gör sitt. Jag behöver ju inte sitta där och väntaa egentligen fast det gör man ändå. Vi föräldrar får inte vara med i vattnet längre och barnen klarar sig jättebra och så är ju L där så klart.

Måste funderar över det här med mitt godisintag. Har blivit en period igen där det har varit alldeles för mycket sockerintag och jag börjar svettas så jag vet inte vad. Speciellt på nätterna. Sover dåligt och är varm.

I morgon förljer en dagiskompis med hem som ska sova hos oss till på lördag. Ska bli jätteskoj. Blir tacos till middag i morgon.
Idag blir det nog spagetti och köttfärssås. Önskan av mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar