17 juli 2015

Vilodag

Efter att ha gått upp tidigt varje morgon den här veckan för att träna så anser jag att jag är förtjänt av en vilodag idag. Inte för att jag kanske egentligen ville men kroppen behöver ju också få vila emellan träningen.


Jag har insett att jag älskar morgonträningen. Jag är inte alls pigg när klockan ringer men det finns något som drar mig upp. Det är lugnt och skönt på gymmet och när man har tränat klart så har man hela dagen framför sig. Man kan få njuta av soffan på kvällen, lägga sig tidigt om man vill, mysa med barnen och mannen och slippa fundera på att jag borde sticka till gymmet. Och så är man piggare under dagen.


Som sagt idag är det vila. Klev upp 05,45. Klädde mig, sminkade mig och packade. Klar för avgång klockan 06,05. Hämtade upp en kollega som skulle åka med till jobbet och där är vi nu.


I morgon bitti blir det träning igen. Med lite tur kan jag köra axlarna som inte fått nån genomgång den här veckan. Armen är lite rörligare idag men gör fortfarande ont som fan. Skiter det sig så får det bli ett benpass. Axlarna får jag klämma in så snart det går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar