21 juli 2015

Ben-dag

Igår sket det sig helt med träningen.
Men i morse ringde klockan som vanligt 04,00. Lite segt var det, jag erkänner, men jag kom upp strax efter 04, klädde på mig träningskläder, packade det sista i väskan och kollade så allt var med så jag kunde göra mig i ordning på gymmet. Sen var det bara att pussa mannen hej då och åka.
Det var vackert ute. 10 grader (va i helvete det är ju juli) men solen sken så där vackert som den kan göra på morgonen. Svårt att inte bli glad av det. Tyvärr så täcker molnen himlen nu men men...det var vackert i morse :-)


Ben-dag alltså. Det innebar framsida lår, baksida, lår, insida lår, utsida lår, vader och rumpa.
Började med djupa benböj i smithmaskin och varvade med sittande benspark.. Funkade bra men det blev tungt när man inte hade så mycket vila emellan men...vem är på gymmet för att vila sig i form? Hi hi.
Fortsatte med liggande bencurl. Gick över till "gynstolen" och körde insida och utsida lår.
Nästa övning blev för rumpan. Satte som vristband nere på benen och kopplade fast mig vid en cabelmaskin. Körde benspark bakåt där rumpan får jobba. Ingen aning vad den övningen heter.
Sista övningen blev för vaderna. Den svider fint i vaderna. Man står på en liten upphöjning, hantlar i bägge händerna och så står man och gungar upp och ned. Shit va det svider i vaderna.


Passade på att slänga mig i solariet i 10 minuter.


Duschade och gjorde mig klart på 20 minuter. Hämtade en kollega som åkte med till jobbet och här är vi nu.
Tog en proteindrink till frukost när jag kom hit. Nu är det dags för havregrynsgröt, lite sylt så klart och mjölk. Mums. Jag tror jag börjar lära mig att gilla havregrynsgröt.


 

1 kommentar:

  1. Duktig du är som är på gymmet så tidigt! Själv har jag semester så efter långpromenad med vovvarna ska jag nu till gymmet. Kram Suss

    SvaraRadera