21 januari 2015

Ångest

Ångest uppstod direkt i morse när mannen sa God morgon. Inte på grund av honom utan för att jag missat att kolla Wilmas blodsocker klockan 03.
Har inget minne alls av att klockan ringt då. Vet att det var 4,3 vid ett tillfälle. Var det innan jag lag mig? Förvirrad. Eller var jag upp vid 03 och det var då det var 4,3 men att jag glömt att fylla i det i boekn? Suck. Ingen aning. Får kolla sockermätaren ikväll.
Fick i alla fall panik i morse när jag insåg att jag förmodligen missat 03-kollen. 4,3 vid 22,30. Mycket kan hända på den tiden fram till 03 och vad kan då inte hända fram till 05,30. Bad mannen springa upp och kolla så Wilma va ok. Det var hon. Puh. Pust. Tack.

Morgonen blev rörig. Igår hade Casper feber och var med mig på jobbet. Han var supeduktig. I morse var han feberfri men han får ändå vara hemma och ta det lugnt. Han är hos sin morfar idag. Tack pappa för att du ställer upp. Med tanke på att jag inte jobbat på över en månad så känns det inte så roligt att vabba för tillfället.
Casper tyckte allt var trist i morse. Han skulle inte klä på sig utan bygga ihop ett litet pussel som han fick med sina chicky bits från Burger King igår. Men han fick inte ihop det. Han blev arg. pusslet gick sönder. Sen frös han trots att jag sagt flera gånger att vi klär på oss först. till slut ledsnae jag och gick till köket och hjälpte Wilma med frukosten. Då kom Casper på att han var naken och frös. En massa olika saker som inte var bra för honom. Men vi kom iväg till slut.
Wilma gick till bussen och Casper och jag packade in oss i bilen. Stannade till på dagis på vägen för att hämta upp allvädersstövlarna och halsduken. Tog med allt när jag ändå var där. Vet inte hur det ser ut i morgon så...Sen till morfar och lämna Casper. Han var glad. Visade sina bilar, klädde snabbt av sig overallen och sprang in. Nu får jag jobba en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar