24 oktober 2014

Skitväder

Usch, idag är det inget roligt väder alls. Svinkallt även om det är plusgrader, blåsigt och regnigt, grått och trisst. Glad att jag jobbar inne.

Led med min älskad Casper i morse. Lämnade på dagis och dom gick som vanligt precis ut på gården när vi kom. Vi kommer sån tid. På sommaren är det ju ok men nu på hösten. Kallt och ruggigt och regnigt. Casper fick på sig kläder och när jag skulle lämna honom så sa han att han inte ville vara ute, att han frös. Ansiktet frös. Och det finns inget jag kan göra. Visst jag kan ta med honom hem igen men vem sätter in pengar på mitt konto då när jobbet inte gör det.
Jag är jättenöjd med dagiset, absolut, men ibland önskar jag att dom kunde vara inne med barnen när det är bajsväder ute. Jag vet att det på måndagar och fredagar är planering för en del av personalen och dom är ute för att det är lättare med personalen och med alla barnen. Annars ska alla barnen samsas på färre avdelningar. Jag förstår men ibland önskar jag att dom stannade inne. Vissa barn bryr sig kanske inte och älskar att vara ute i alla väder. Det gör Casper med men ibland 07,30 då vill man va inne i värmen och få leka och mysa så att kroppen hinner vakna.

Tack till snälla grannar som tog med Wilma hem från fritids igår så att både jag och Mannen kunde jobba över. Mat fick hon oxå. Supertack.

I morgon går lasset upp till Orsa för att ställa upp husvagn och förstuga.

Helgen kommer bli lugn. Lite städande står på schemat. Men Casper har varit och är fortfarande hostig och får hostmedicin morgon och kväll och Wilma har varit lite snorig så vi tar en lugn helg. Kanske lite lek med nån kompis.
Ett besök till biblioteket blir det nog. Casper fyllde ju 4 år och fick ett vykort att han får hämta ut en bok. Gratis. Det tackar vi för. Vi ska bara hämta den.
Bror kommer och bor hos oss i helgen. Trevligt.

4 veckor har gått sedan operationen och jag får nu både bada i badhus och basta :-) Underbart.
Gissa om det kommer bli en bastukväll i helgen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar