08 oktober 2014

Dag 13

Oj vad tiden går.
Idag är det 13 dagar sedan och det mesta känns kanon. Stramar lite i högra ärret men det kan lika gärna vara tejpen som känns.
Efter en vecka fick jag duscha och jag kan lova att det var en underbar känsla även om man så klart tvättat av sig under veckan. Men att stå i duschen och känna dom varma vattenstrålarna mot hela huden...underbar känsla säger jag bara.

Det gör inte längre ont och det stramar inte. Jag kan nästan sträcka ut armarna rakt upp ovanför huvudet. Jag har ju inte varit den bästa på att strecha eftersom jag varit rädd för allt. Men jag känner mig tryggare nu och är oxå bättre på att strecha så snart så bör jag vara fullt rörlig.
Tyvärr så sover jag fortfarande dåligt vilket innebär att jag halvsitter eller halvligger. Vaknar flera gånger på natten av att jag har ont i en punkt på ryggen. Hur ska man ligga egentligen? Hur svårt ska det vara att sova? Förhoppningsvis ger det med sig.

På måndag nästa vecka ska jag på återbesök och ta bort stygnen. Känns jättepirrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar