20 oktober 2014

Äntligen

Äntligen är mannen hemma igen. Han kom hem ganska sent i går så barnen hade redan lagt sig. Men dom blev jätteglada i morse när dom träffade honom.
Jag blev glad igår kväll istället. Det har varit tomt i huset. Jag är van att ha honom runt omkring mig så det är klart det känns annorlunda när han inte är hos mig.
Han hade med sig en varsin godislåda till barnen. Som dom får till helgen. Den ligger gömd tills dess annars blir det tjat. En toblerone till mig. Fast jag ska ju inte äta den. Men man kan ju inte låta den bli förstörd heller så...jag får nog äta lite i veckan ändå :-)
En massa halstabletter hade han med sig hem oxå. Å så lite ost. Lustig blandning men ändå helt perfekt.

Som jag skrev tidigare så har det varit vampyrhelg för mig.
Har kollat på alla Twiligtfilmerna i helgen. Nätterna har blivit sena men jag har ändå kommit igång senast 21,00 så.
I fredags kollade jag på Twiligt och New Moon.
I lördags blev det Eclipse och Breaking Dawn part I.
Och igår blev det avslutningen...Breaking Dawn part II.
En perfekt helg.
Nu kan jag läsa klart boken och se hur slutet skiljer sig...om det skiljer sig. Det sägs så men jag vet ju inte än.
Nu på kvällarna kan jag oxå fortsätta med att kolla på The Vampires Diaries. Så sjukt bra filmer.

I går var jag och barnen iväg för Wilma ville prova på badminton. Två klasskompisar var där oxå utan att vi visste det. Skoj för barnen. Lite pirrigt var det nog för Wilma när det är många nya barn och nya tränare. Men hon kämpade på bra under hela timmen.
Upprop, Uppvärmning, lite spela badminton, samling, lite övningar, lite spela, lite övning, samling.
Otroligt bra tränare som höll i passet. Två killar och en tjej. Nästa vecka kommer en kille till. Ena killen peppade alla barnen, hade koll på alla namn. Alla baren blev sedda. Så sjukt bra gjort av killen.
Casper fick jag roa med att ta hem ett par spel till mobilen trots att jag sagt att den ska vi inte spela på. Men vad gör man inte ibland. Har förklarat att det är enstaka gånger det kommer att hända. Att det inte är en leksak utan den kostar pengar och jag är rädd om den. Dom lyssnar :-)
Wilma var nöjd efter träningen och självklart så ska vi dit nästa vecka.
Idag har hon lite träningsvärk i benen och magen :-)

Jossan och barnen kom på fika och lek igår. Supertrevligt. Det var länge sen vi sågs kändes det som.
I lördags kom Jörgen förbi. Trevligt det med såklart.
Sara och Karin skulle ha kommit men tyvärr så blev Sara sjuk så vi fick skjuta på dejten.

Nu är det måndag igen och en nya vecka.
Får se vad som står på schemat den här veckan.

1 kommentar:

  1. även jag tycker det är tråkigt när mannen i mitt liv är borta, förra året gick min man på en kurs i Frankrike som pågick i 3,5 veckan. han var borta hela tiden.. Njöt på helgerna av trevlig mat, sällskap och bilturer.
    Men det härligt när han kom hem igen.. Gissa om att vi hade saknat varandra.
    Ha en fin veckan.

    SvaraRadera