16 oktober 2013

Stunt workshop i Karlshamn

Helgen i Karlshamn var helt underbar. Jag har aldrig haft så kul i mitt liv. Träna hela dagarna tre. Umgås med helt underbara personer alla dessa dagar. Fint väder. Vad mer kan man begära :-)
 
Jag har provat på saker jag aldrig trodde jag skulel göra men jag har definitivt fått mersmak och detta kommer att ske igen.
 
Vi tränade 9-21 på fredagen, 9-19 på lördagen och 9-16,30 på söndagen. Långa men helt underbara dagar. Lunch i det fria som vi köpt där vi känt för att köpa den.
Lördagskvällen hade vi myskväll med STOR (och då menar jag STOR) tacobuffé och visningar av filmklipp från det vi gjort. Några var tappra och satt uppe och kollade på film efter det. Alla hade ont i sina kroppar, gammal som ung och vi fick hjälpa varandra både ur och ner i soffan igen. Att ta sig ur sängen var en pärs. Trots all träningsvärk så var vi efter lite uppvärmning redo för dagens nya äventyr.
 
Tack alla underbara människor för en helt underbar helg. Ses snart igen.
 
Slänger in några bilder från helgen så kan man se på ett ungefär vad som skett.
 
 
 
Bilden ovan visar lokstallarna där vi tränade fighting, brining, fäktning och höga fall.
 
 
 
 

Inuti lokstallarna såg det ut så här. En kall rå stil. Skithäftig lokal. Här är det instruktioner inför fightingen.





Dags för brinning.
På andra sidan av bordet så fanns det skyddskläder som vi skulle ha under våra vanliga kläder som självklart var i 100% bomull för att vi inte skulle bränna oss.
 
 
 
 

Säkerhetsteamet. Självklart så har säkerheten gått före allt den här helgen. En person med kolsyresläckare, en med en brandfilt och en tredje man även denne med en släckare i fall den förste släckaren tog slut eller av nån annan anledning inte ville funka.
 




Fallträning.
Alla började lågt och så byggde vi oss uppåt. Sakta men säkert. Sista dagen så var jag typ 15-20 cm från den högre platån som ses på bilden. Med tanke på att jag är skiträdd för höjder så är jag så jäkla stolt över mig själv.
Alla ni andra som inte var höjdrädda var asbra ni med;-)
 
 
 
 
 
En glad Tanja.
På den här fick vi springa och hoppa på och göra fallen ner i madrasserna bakom. Tur att vi slapp falla på marken :-) Skitkul men jobbigt. Dag 2 hade alla så ont i kroppen och benen.
 
 
 
 
 
Riggning inför ryckselen.
 
 
 
 

Härliga människor som jag umgåtts med.
Här fick vi sitta fast i en sele och prova på att göra volter eller andra saker som vi tyckte var kul, som att leka gräshoppa, ta fart på varandra, leka fighters i luften, sparka, slå.





Lunch i solen. Härligt.





Förberedelser inför höga fall på söndagen. Skylift på plats och airbagen på G att fyllas med luft.
Aaaahhhhhh.
 
 



Så där ja. Då så var det dags.
 
 
 


På väg upp. Inte jag utan Christian.


 
 
 
Här är det jag som slänger mig ut från skyliften. Första hoppet tog cirka 5 minuter innan jag släppte skyliften. Herre gud vilken tid men jag gjorde det och efter hopp 1 så ville man bara göra mer. Vilken kick.
 
 
Nu ser jag fram emot nästa års workshops som jag är sugen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar