16 oktober 2013

Kärlek

I helgen så var jag och min man iväg på tu man hand. Första gången på länge. Väldigt länge och väldigt välbehövligt.
Mannen min bokade lördag och söndag i Stockholm för oss. Chinateatern och hotellövernattning.

Min bror som skulle ta hand om barnen skickade ett meddelande till mig på fredag e.m och förklarade att han blev hemskjutsad. Han spydde som en gris, hade feber och frossa. Greatans. Shit hur gör man nu?
Men med lite pyssel så fick vi ihop allt. Min pappa kom ut ett par timmar på lördagen mitt på dan så vi kunde åka. Sen hämtade barnens farbror dom så fick dom följa med hem dit och leka med sina kusiner och sova kvar. Farbror körde Wilma till söndagens kalas och sen fick hon va kvar där tills vi kom hem från Stockholm. Casper va med kusinerna och hade tydligen fått gå på familjegympa vilket han gillade väldigt mycket.

Mannen och jag for till Stockholm. Lämnade väskorna på hotellet, satt i solen utanför china teatern och väntade tills det var dags att gå in.
Rock of Ages stod på schemat.
En helt underbar föreställning. Underbara röster, häftigt gjord, humor å så lite kärlek. 
Kan skriva lite om showen i ett eget inlägg. 
Efter showen gick vi till hotellet och checkade in, duschade och snyggade till oss. Mannen överraskade mig. Han hade en present med sig. Wow. Nyfiken. Han ville ett jag skulle få en sak som en symbol för hans kärlek till mig. 
Presenten var fint inslagen. En stor röd ask innanför pappeet. Jag öppnade. Ett jättefint och vackert halsband låg däri. En tunn guldkedja men ett vackert guldhjärta som hänge. Så fint. Självklart så åkte det på direkt och jag har det varje dag nu.

Vi gick ut och åt på Golden Hits. Inte så stor variation på menyn men maten var god och i bakgrunden så hade vi underhållning.
Vi åt toast Skagen under tystnad för vi var så hungriga. Varmrätten blev oxfilé och pommes med nåt smör och nån sås. Så himla gott. Jag lyxade till det med lite glass, grädde, maräng och chokladsås efteråt och mannen tog en kaffe. 
Vi satt länge där. Pratade känslor, skrattade, pratade om annat, log, skrattade. Jag har nog aldrig haft så trevligt med honom så som jag hade då. Som småbarnsföräldrar tappar man bort varandra. Eller det är lätt att göra och man måste se till att ta hand om varandra och kärleken man har för varandra, sig själv och familjen.
Vi fick frågan om vi var nykära och om det var vår första dejt så nånting gjorde vi tydligen rätt:-) Allt var så rätt. Känslorna, sällskapet, allt runtom kring. 
Vid 23-tiden tog vi en promenad tillbaka till hotellet. 
Sovmorgon till 09.45 var underbart. 
10.30 stängde frukosten så vi tog oss ner och käkade frukost. The, smörgåsar, pålägg. Mums. Och allt bara stod färdigt att ta utan att man ansträngt sig.

Innan hemförd så hann vi med en timme på stan. Mysigt. Soligt höstväder, skönt i luften, hand i hand, värme, kärlek. 
Underbart.

Ser redan fram emot nästa utflykt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar