23 oktober 2013

Ont

Fick åka in till läkaren nu på kvällen med Casper. När jag hämtade honom på dagis så sa han att snoppen gjorde ont. Kollade och den var röd och svullen. Såg inte alls behagligt ut. Stackaren. 
Ringde 1177 och dom tyckte vi skulle kolla upp det. Så vi åt middag innan jag åkte in med Casper. Ja utom Casper för han sov som en stock när det var middag. Det är jobbigt att vara på dagis ibland.
En sköterska var otrevlig och sa att man ska dra tillbaka förhuden och tvätta så att man undviker sånt här. Jag har dock alltid hört att man inte alls ska dra tillbaka förhuden på pojkar.
En annan sköterska hoppade in i samtalet och bekräftade vad jag hört, att man inte alls gör det på så små barn. Sköterska nr ett såg förvånad och irriterad ut. Jag väljer att lita på mig själv i den frågan. Ingen förhud på små barn ska dras tillbaka för att man ska tvätta. Ibland kan barnen leka själva med snoppen och förhuden åker bak lite grann men vi vuxna ska inte alla hålla på. Det kan i värsta fall skapa en massa ärrbildningar.
Kom in till läkaren som konstaterade att Casper har förhudsinflammation. Hon gjorde rent med en spruta där hon sprutade in nån vätska under förhuden. Jag fick prova en spruta så att jag kände att det var bekvämt att göra hemma själv. Nu ska vi rengöra 2 ggr om dagen så ska det nog gå över om ett par dagar.

Casper var jätteduktig hos läkaren så vi köpte glass med oss hem. En till honom och en till Wilma. Glada barn:-)

Efter glassen blev det ett bad för barnen så dom kom i säng lite senare än det ve tänkt. Gissar att dom är trötta i morgon bitti.

Mannen är på gymmet och jag i soffan. Har slagit på kanal 5 och grey's anatomy.
Ska kolla samtidigt som jag tränar lite.
Utfallssteg, plankan, dips, armhävningar.

1 kommentar:

  1. Usch inget vidare för Casper.. Hoppas att det läker sig fort!!
    Det är verkligen ett pusslande i vardagen med allt man vill hinna! städa, matlagning, träning, aktiviteter med barnen, tvätta, mm mm listan kan väl göras längre eller hur ;-)

    MEN nu förstår jag ditt familjepussel när Wilmas fritids inte ligger där skolan ligger...
    Här har vi knappt en 500 m mellan dagis och fritids så på morgonen lämnar jag äldsta i farten, han är såpass stor att han kan gå in själv till fritids! och minstingen ja han får man ju följa hehe...

    Hoppas att du känner dig bättre idag
    Kram Sandra

    SvaraRadera