18 april 2013

Nu eller aldrig

Nä så här blir man fan inget fittare. Å då menar jag inte fittare som i....ja jag vet inte :-) utan jag menar mer vältränad.
Känner mig trött, hängig, oinspirerad, slö, uppblåst. Men vad hjälper det mig. Jag lär inte få den kroppen jag vill ha om jag fortsätter stressa, sitta i soffan på kvällarna, äta onyttig mat och gottesaker. Jag lär heller aldrig nå mina mål om jag aldrig sätter mig själv i främsta rummet, om jag aldrig prioriterar mig själv, vad jag vill, vad jag önskar och vad jag har för mål.
Det är nu eller aldrig. Vi har bara ett liv. Ska jag verkligen fortsätta må dåligt då eller ska jag välja att hitta mig själv, må bra, få vara glad och känna mig full av liv, energi och glädje.
Jag väljer det sistnämnda.

Nu ska all ond och jobbig energi bort och det goda ska in.

Ikväll blir det träning. Bara att bita ihop, ta sig iväg, övervinna rädslan och ge sig iväg.
Ikväll händer det.

1 kommentar:

  1. Det är så lätt att falla ur den träningssvackan! Men om du nu brinner för mer kampsport, varför stressa till gymet då??? Har du besökt dom andra klubbarna som du tänkte?
    Jag går inte till gymet/pass för det stressar mig... Där kommer latheten in hehe... Fast egentligen borde det bli lättare att ha en tid att passa, för annars är det lätt att tänka att "jag tar det imon" men ärligt så har jag ändå lyckats ta mig ut på hemmaplan :)
    Appen heter "Nike training club" jag kör armar och mage mest, för det är det jag behöver för att bli fit ;-) ja om man nu kommer att kunna bli det igen-urk! Kämpar och kämpar...
    Jag har ett träningsmål 2-3 dagar i veckan, planerar jag mer och inte hinner (kanske sagt detta innan) så blir jag bara stressad och irriterad!
    Så blir det fler ggr ser jag det som en bonus!

    Klart du ska hänga upp en kryddhylla i Caspers rum!
    Heja dig med träningen och lycka till på gymet ikväll

    Kramar

    SvaraRadera