01 februari 2016

Första veckan har passerat

Vecka 1 i mitt nya liv har passerat. Vecka 1 då jag följt ett kost- och träningsschema.
Måndag: Överkropp
Onsdag: Ben.
Torsdag: Överkropp
Söndag: Ben.


Efter onsdagens benpass hade jag grym träningsvärk. Vilket grispass. Kände av det på söndagens benpass.
Men det är roliga pass min coach har fått ihop. Så klart övningar som jag aldrig gjort och det är skoj när andra muskler som man kanske aldrig använt får jobba. Känna bra :-)


Kostmässigt så är det en utmaning. Jag försöker laga mer mat än vad som går åt så jag kan göra ett par matlådor och ställa i kylen. Allt vägs för att jag ska få i mig det jag ska i rätt mängder.
Planen är att gå upp i vikt för att kunna bygga muskler så mat och träning är just nu viktigt.
Planen är också att gå upp lagom mycket i vikt per vecka. Jag ska ju inte fara iväg viktmässigt.


Allmänt så har det varit en del i förra veckan.
Casper va sjuk. Feber. Så jag var hemma och vabbade måndag - torsdag.
Jag mös en massa med Casper i soffan. Kollade på filmer av olika slag på både barnkanalen men också på Netflix. I måndags och första dagen han var sjuk sov han mest och jag passade på att rensa ut och städa i kylskåpet. Sorterade och ställde in snyggt. Även frysen plockades ur och städades, rensades och sorterades. Eftersom vi har en stor frys i garaget så rensades även den. Där va det mycket skit och mycket slängdes. Bär från nåt år för länge sen låg i burkar. Frysskadad mat. Allt hivades. Nu är det fint och man kan få plats med nya roliga saker.
På kvällen var jag in med Wilma till stan och hon fick prova på discodans tillsammans med sin bästis. Dom tyckte det var superkul och ska fortsätta. Tyvärr infaller det på samma dag och tid som ridningen. Så vi ska ta en paus i från ridningen. Ikväll är första disco-passet och tjejerna är så taggade.


I tisdags blev det mest mysdag i soffan men på kvällen så var jag på styrelsemöte och förde protokoll för vår sportklubb.


I fredags åkte jag och barnen till bror i Gävle. Vi sov där och lördagen ägnades åt att hjälpa honom att bära kartonger då han ska flytta. Barnen var superduktiga och hjälpsamma och slet med att bära saker. Gissa om dom va trötta sen. Även på söndagen blev det ett litet lass.


Helgen blev en utmaning då jag hjälpte till att flytta och kosten ska hållas. Tog med både matlåda och mellis.
I fredags kväll åt barnen och min bror glass. Jag tog en kopp the.
I lördags fikade vi mitt i flytten. Barnen, min bror och hans kompis åt glass. Jag drack en kopp the.
Alla åt lunch på McDonald. Jag tog en proteindrink (min mellis) innan vi stack dit för att stilla min hunger. Sen när jag kom hem så åt jag en matlåda.
På plats i huset fikade min bror, barnen, min mor och far och brorsans kompis med bullar, kakor och choklad som jag fixat. Jag tog en kopp the.
Så jäkla stolt över mig själv :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar