02 februari 2016

Disco och genomgång med coach

Igår var det dags för discodans för Wilma. Hon va redo när jag kom hem och mannen hade redan hunnit hämta Casper så dom va också hemma.
Wilma och jag mötte upp A och hennes mamma på dansstudion. Gissa om tjejerna va glada. Nu helt plötsligt så får dom träffas varje måndag. Det har ju inte funkat innan då dom går på olika skolor.
Så himla roligt också att dom hängt ihop sen dom va 2 år och Wilma kom till Agnes dagis. Ända sen den dagen har dom funkat så bra ihop, trots att det ibland dröjt mellan gångerna dom setts.
45 minuters discodans. Jag och R-B passade på att bara ta det lugnt, sitta ner och prata i 45 min. Skönt.


Kvällen ägnades åt att prata med min coach i telefon.
Vi kollade av hur det gick med träningen, vad jag tyckte om passen, hur jag ska tänka när jag tränar, ökning på vikterna.
Även maten pratades det om. Jag har lite svårt att få i mig alla dessa kalorier som jag ska. 2107 kalorier ska jag få i mig på en dag. Det är inte superenkelt. Det är många kalorier. Vissa dagar går bättre än andra. Vi kör på den här veckan också och ser om jag kommer i kalorinivån eller om vi måste hitta en lösning.
Jag ser positivt på det hela och tror att det kommer lösa sig bara min mage blir van vid mängden mat.


Vikten har gått från 59,3 kg till 59,1 kg på en vecka. Viktminskning trots att jag äter som jag gör. Men det har väl att göra med att jag också tränar hårdare och det kan vara kroppen som kommit igång med förbränningen bättre.
Förhoppningen framöver är en viktökning på 0,28 kg i veckan. Om kalorinivån inte kan nås så måste jag komplettera med kolhydratspulver. Det ger mer kalorier så jag kan nå min nivå men det ger ingen mättnadskänsla.


Vi kör.
Vecka 2 nu.
Träningen kommer läggas:
onsdag morgon
torsdag morgon
lördag och söndag.
Då får jag in mina 4 pass.
Hinner inte med extrapasset den här veckan heller men det är ju just vad det är...ett extrapass :-)
Vore dock skoj att prova det så klart.


Snart hemåt.
Mamma och pappa kommer på besök ikväll.


//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar