25 augusti 2014

Hjulen på cykeln dom går runt, runt, runt

Ja herre jäklar, det gör dom verkligen.
C har haft en balanscykel som han älskat men i vår ägo har vi även haft den där första cykeln som barnen har. Utan stödhjul. Helt plötsligt på nolltid så kunde han cykla utan stödhjulen men han kände sig tryggare med balanscykeln så den andra har stått över sommaren.
Här om dagen så ville han cykla på andra. Och cykla det gjorde han. Runt, runt, runt ute på framsidan. Sen ville han ut och cykla så jag gick med honom och tillsammans så cyklade han runt grannens lada. Sen cyklade vi upp till M och Å som bor längst upp på vår väg och så hem igen.
Efter det så följde W med oxå så då cyklade dom, och jag gick, bort längs den större vägen där dom inte får cykla själva. Men det är inte så mycket trafik och det är asfalterat så det är lätt att cykla och är mamma eller pappa med så får man.
Dom cyklade säkert 1 km bort och sen 1 km hem. Hemåt fick jag småsprinag för C ville cykla fortare.

Efter middagen så ville C ut igen trots att vi åt sen middag. Ja ok då en sväng då.
W ville hänga på oxå. Jag var smart och drog på mig springkläderna för jag förstod att det kommer cyklas på.
Att springa direkt efter en stor tacomiddag är inget jag rekommenderar. Det kändes som en stor klump som rörde sig i magen. Håll i sidan fick jag direkt oxå. "Spring då mamma" ropade C. Urk. Jaja vi tog oss bort och hem så det blev väl kanske 2 km där på kvällningen innan det var dags att natta barnen.

Ikväll är det full rulle.
Ridning och fotboll för W vilket innebär springtur för mig medans hon spelar fotboll.
Längtar dock till kvällen och få röra på mig eftersom jag inte tog mig till gymmet på hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar