23 april 2014

Polisen

I måndags hade jag så jäkla kul.
Jag åkte till Stockholm och hade kurs med Filmpolis.
Kim kom från Gävlehållet och parkade sin bil hos mig. Tillsammans åkte vi till stationen och plockade upp 2 tjejer som skulle med och i samma veva så fick jag ett samtal från Alex att han skulle åka med mig så bilen blev full. Glada och förväntansfulla så åkte vi till samlingsplatsen.
Därfrån tog vi oss till:

Övningsområde nr 1.
Vi övade på att stoppa bilar (våra egna förståss), kolla körkortet, göra alkotest och lite annat. Solen strålade och att ha poliskläderna på sig va allt annat än svalt och skönt.

Övningsområde 2.
Vi for iväg till nästa plats och fick lite fika i oss. Japp just fika för mat det fanns det visst inte. Att ha ätit frukost klockan 08,00 och sen längta efter lunchen som blev 14,15 och då inse att det ända man kunde få i sig va socker och lite mer socker det var sorgligt. Jag och Emelie delade på en morotskaka och en kladdkaka och så läsk til det. Vem ville ha varmt kaffe eller vart the i den värmen som va. Inte jag i alla fall.
Här blev det filmning. Visst vi filmade lite vid poliskontrollen oxå men nu blev det roligare. Vissa körde bil, vi sprang, stoppade ett bråk, tröck upp boven mot väggen, in med han i bilen och iväg, jaga boven som flydde osv. Skitkul men en massa väntande och dåligt med mat under dagen.

Slutresultatet: jag har träffat trevliga, roliga och likasinnade personer. Vi hade en skojig dag tillsammans med strålande som.

Ser fram emot många liknande kurser. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar