13 februari 2014

Tjejhelg

Tjejhelgen nästa helg blir inte riktigt som det var tänkt men den blir jäkligt bra ändå och så blir den en tjejhelg trots allt.
Jag och ett par tjejkompisar tänkte åka skidor precis som vi gjorde förra året. En helg tillsammans, bara vi.
Jossan va snabb och fixade ko- och hästvakt, Daniella kunde inte den här helgen, Snex sitter inte och åker från Skåne, Fia som samåker med Daniella från Värmland tyckte det inet va så skoj att sitta och åka själv därifrån så hon stanna hemma och Eve får inte ihop det med barn- och hundvakt.
Kvar e jag och Jossan och vi tänker åka. Till Orsa och bo i husvagnen över helgen, mysa och åka skidor hela dagarna. Vi har bestämt oss för att ta med våra tjejer, Wilma och Vickan. Tror dom kommer att älska att få åka med bara oss. Bara tjejer. Slippa sina småbröder.
Det ska bli superskoj.
Nu måste jag på kurs på fredagen (hade tänkt vara ledig) men men, vi får åka upp på eftermiddagen och vi får ju ändå hela helgen tillsammans.
Grabbarna får väl va hemma och mysa istället. Köra lite maskin eller traktor. Tror dom får det jättemysigt och jag vet att Casper gillar att vara med pappa, speciellt om han får åka lite maskin :-)

I helgen åker vi upp. Jag, man och barnen. Skidor hela helgen, Mello på lördag. Snö. Pulkaåkning.

Träningen ska ta fart i mitt liv. Bröt ihop här om dagen och har aldrig känt mig så lat, dålig ja you name it. Det var totalt kaos i mitt huvud. Jag har ingen ork, ingen lust, jag kommer inte iväg, jag vill, jag borde, jag orkar inte, måste träääna, vill träääna, fastnar i soffan. äter en godisbit till, bort med godiset. Ja fram och tillbaka går det och det här är inte jag.
Jag är en pigg, glad, och aktiv tjej. Har alltid tränat, alltid gillat att träna. Gym kanske inte har varit min grej utan det är ju ju-jutsun och nu med handen, ja jag vet inte. Men om det är så att jag inte kan köra på med ju-jutsun så måste jag ha nåt annat. Det blir gymmet. Jag får lära mig att gilla det helt enkelt. Nu ska jag i form, godis och socker ska bort, sockervallningarna bort, det som hänger över byxlinningen ska bort. Kvar ska jag stå, glad, stolt, vältränad och full av energi.
Började igår med ett core-pass i vardagsrummet. Ikväll blir det trots allt ett ju-jutsu-pass :-)
  

1 kommentar:

  1. Så kul att åka på en tjejhelg! Jag tror att det kan vara bra att bara få vara med ett av barnen ibland!
    Tråkigt att du hamnat i ett läge där träningen inte får fart, men du vet ju att om du startar så är man snabbt tillbaks och du är ju inte "nybörjare" ett litet steg i taget är bättre än inget!ä

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera