19 augusti 2013

Wow

Tack för era fina kommentaren som ni skrivit medan jag varit på semester.
Nu är dom publicerade :-)

Min tanke att blogga under hela semestern för att få ner vad vi gjort det gick åt skogen. Dagarna var fulla av aktiviteter med barnen samtidigt som vi varit totalt lata och bara vilat upp oss så dagarna gick fort. Nåt bloggande blev det inte alls.

Nu är vardagen här igen efter att ha legat sjuk en vecka. Japp sjuk. Inte alls kul. Magsjuka eller nåt vet inte vad det är för jag är fortfarande inte ok. Men jag är på benen och är mycket bättre. Hade dock 3 dagar som jag bara låg. gjorde ingenting. Ingen mat och ingen dryck kunde passera i min kropp. Eller jo passera kunde den för det var vad som hände. In i munnen och ut på 5 minuter. Har lämnat in för salmonella men det verkar ta tid att få svar. Ingen annan i familjen är sjuk och Casper som åker på dom flesta bakterierna, ja han är pigg som en mört. Så jag tvivlar på magsjuka men frågan är vad det är?! En magbakterie av nåt slag?!

Under veckan jag var sjuk så låg jag bara i soffan. Började kolla på "A vampires diaries". Så jäkla bra. Jag älskar den och mina kvällar går åt till att titta på ett avsnitt eller två. Jag vet inte vad det är med dessa filmer eller serier. Jag blir som "besatt". Älskar, älskar, älskar dom. Vill bara se mer och kunde jag skulle jag vara ledig och sitta hemma och kolla på resten av alla avsnitt.
Har det verkligen funnits vampyrer? Finns dom? Bland oss? Nån annan stans? Nä jag tror inte på att dom finns med livet dom lever i dessa filmer är onekeligen spännande och intressanta.

Som avslutning kan jag meddela att idag är ingen vanlig dag.
Idag är det nämligen skolstart för Wilma som börjar ETTAN :-) Wow säger jag bara. Min stora tjej. Åren går. Hon börjar verkligen ettan nu.
Allt gick bra i morse. Lugn och ro. Ingen stress och inget bråk. Lämnade Wilma vid skolbussen som vanligt. Hon var glad och såg fram emot dagen. Ingen nervositet alls hos henne. Hon packade jackan i sin nya skolväska och skuttade på bussen.
Det ska bli så spännande att höra om hur dagen varit.

2 kommentarer:

  1. Ja åren går förbaskat fort!!! Min började trean idag! Dom är stora nu dom små skruttarna!!!
    Låter som en härlig semester :-)

    Ja du... Det är ju alltid så himla lätt att råda och vara "duktig" men det är ju klart att du ska ta dig en funderare när du ändå har kommit så långt att du vill förändra!
    Du får kolla upp lite olika alternativ och sen testa på något så du vet att det är det du vill göra/förändra

    Inget Vidare med ditt magont... Hoppas du kryar på dig

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Då har du ju verkligen haft semester. Det är inte alltid man hinner blogga. Vad spännande för Wilma som börjat 1:an. Kram

    SvaraRadera