18 augusti 2013

Förändring

Jag måste förändra nåt. Jag har haft en underbar semester tillsammans med familjen. Västerviks camping, öland och Klinta camping och till sist High Chaparall. Kan skriva lite om det sen. 

Nu är vardagen här igen. Gå upp, göra sig klar, lämna barnen på respektive ställen, jobba och slita där ingen säger "tack" eller "bra jobbat". Hämta barn, mat, gosa och natta barn, tvätta fixa och dona och sova själv. 

Jag trivs på mitt jobb det är inte det. Jag har jobbat där i 9 år nu. Jag har lärt mig mycket, jag har snälla och trevliga kollegor men jobbet ger mig inte mer. Jag vill få ut mer av livet. Det kan inte bara vara så här.
Mycket tankar går åt till att grubbla på vad jag ska göra. Vad är jag ute efter?
En vän till mig har på "äldre dar" kommit in i film- och stuntmanjobb. 
Jag vill me. Skådespela och modella. Göra nåt helt annorlunda än nu. 
Men hur bryter man sig i den branschen utan erfarenhet eller utbildning? Eller kanske utseende. Hur vet man att man har utseendet? 
Någon som vet? Hör av dig till mig.
Jag vill utvecklas, jag vill ha nya utmaningar, jag vill ha kul, jag vill träffa nya intressanta människor. Jag är en social person, jag behöver få komma ut. Jag behöver få leva ut och vad kan väl vara bättre än att få agera som skådespelerska? 
Nån som kan hjälpa mig i rätt riktning?
Vart börjar man?

Nu dammsuga innan familjen kommer hem. Wilma har fotbollsmatch och mannen tog med sig barnen eftersom jag är lite svag efter en veckas magproblem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar