21 augusti 2013

Jag vet

Efter en del grubblerier över livet så vet jag. Jag vet vad jag vill förändra. Jag trivs på jobbet, med mina kollegor och jag trivs med mina arbetsuppgifter. Jag har en trygghet med fast anställning och en lön som kommer in på kontot varje månad.
Kanske är det inte jobbet som man ska förändra på utan kanske det som sker på sidan.
Jag hinner inte med så mycket känner jag. Det är hämtning, lämning av barn vid skolbussen, på fritids och på dagis, matlagning och nattning av barn, tvätt som ska fixas och ett hus som ska städas. Timmarna räcker helt enkelt inte till.
Jag tar mig till gymmet ibland, jag är ut i motionsspåret och jag simmar ibland. Men jag känner att det inte räcker.
Jag har aldrig kul, jag utvecklas inte som person känner jag. Det står still.
Jag har hittat det perfekta som jag vill göra. Det perfekta som kan ge mig ett avbrott i vardagen, som kan ge mig en möjlighet att träffa nya intressanta människor och som förhoppningsvis kan bjuda på en del skratt.
Fast VAd det är...det berättar jag om senare :-)

Puss

1 kommentar:

  1. Hoppas att det som du hittat kommer att fylla ditt liv med det som du söker. Ska bli spännande att höra vad det är när och om du vill dela med dig. Känner igen mig ibland i dig, det rastlösa och sökandet.

    Varma kramar

    SvaraRadera