16 juli 2013

En cykeltur

Två veckors semester är avklarade nu är det arbete i två veckor innan nästa två-veckorsperiod av semester kommer.

Semestern har varit härlig på många sätt och vis men oxå svettig och lite jobbig.
Härlig eftersom jag hat umgåtts med goa människor.
Svettig eftersom det varit varm men det är inget jag klagar över. Jag älskar solen och värmen.
Jobbig?! Ja en semester med en 3-åring och en snart 7-åring innebär inte vila. Full rulle har vi haft det. Vi har haft lite tjat, tjaffs, bråk men vi har oxå myst, kramats och pussats, skrattat och lekt.

För tillfället är vi hundvakt till bästa och sötaste Maya. En numer 8-årig boxertös som är helt underbar. Att ha en boxer i huset igen är härligt. Alla ljud finns äntligen där igen. Frustanden, pratandet och snarkandet. Härligt. Barnen är förtjusta speciellt Casper som hela tiden berättar att "Maya hemma nu". Vet inte om jag kan släppa hem Maya till sin familj sen :-)

Idag var jag hurtig och tog cykeln till jobbet. Skulle gå upp 04,45 för att cykla iväg klockan 05,00. Jag visste ju inte hur lång tid det skulle ta så det var bättre att komma fram i tid.
05,00 klev jag upp ur sängen och packade ihop det sista. På med ryggsäcken, pussa mannen och Maya hej då (barnen skippade jag så dom inte skulle vakna, speciellt Casper) och så slängde jag mig upp på cykeln.
Efter en kilometer så undrade jag vad jag höll på med och tänkte va skönt det skulle vara och vända hem, sova lite till och sen ta bilen. Men nej, envis som jag är så trampade jag på. Men det var en trevlig tanke :-)

16,56 km var det till jobbet och det tog 58 min och 52 sekunder.
Helt ok tid om jag får säga det själv. Det var ett tag sen jag gjorde en sån långtur på cykeln.
Så det blir till att cykla hem sen oxå :-)

Nåt lustigt hände oxå. Helt plötsligt svängde det upp en bil vid mig som vevade ner fönstret. Det var Jörgen. hallå, hur troligt var det att jag skulle träffa honom just där och då. Speciellt med tanke på vad klockan var, typ 06,00. Ha ha det var ett lustigt men trevligt möte. Vi pratade lite innan vi bägge åkte vidare åt varsitt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar