09 juli 2013

Äntligen rätt

Jag var för några veckor sen till en psykolog. I vanliga fall skulle jag aldrig erkänna att JAG går till en "hjärnskrynklare". Ha ha. Men så farligt är det inte och jag tror det blir vanligare och vanligare att folk söker hjälp för både stora och små saker. Att söka hjälp och få till en psykolog är inte att vara svag. Det är att vara stark. Stark att se sina problem och vara villig att jobba med sig själv. 
Kvinnan jag träffat är så bra. Jag känner fullt förtroende för henne. Svårt att veta första gången man bokar en tid och man undrar hur man ska kunna berätta och öppna sig för en människa man inte känner men det kändes bra direkt. Så henne ska jag fortsätta träffa och målet är att jag ska hitta mig själv igen. Att hitta den glada, positiva och starka kvinna som tydligen gått på långledighet från mig:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar