14 juni 2012

Sista sommaravslutningen

Åh vilken fin dag det var igår. Sommaravslutningen på dagis. Jag jobbade till 13,00 sen åkte jag förbi Coop och köpte lite bullar, kakor, jordgubbar och vindruvor och festisar.
Lite kaffe "lånade" jag från jobbet och likaså en pick-nick filt. Tack jobbet för lånet :-)
Kom till dagis 15 minuter innan så jag hann att packa i pick-nick korgen jag hade med mig. Innan så var det lite olika påsar.
Mötte pappa där och vi lag ut filten. Sen kom Mia oxå. Först av allt vill jag tacka både min pappa och Mia för att dom ko. Det betydde verkligen jättemycket för prinsessan som blev jätteglad över att ni kom.
Klockan 14,00 kom barnen ut och placerade sig för sång. Prinsen var med han med men han fick syn på mig så han hängde hos mig resten av tiden. Prinsessan hade sin nya fina klänning på sig. Jättefin var hon. Fast det är hon alltid tycker jag. *kärlek* Barnen sjöng högt och tydligt och fint. Alla var verkligen med. Efter sången så blev 6-åringarna avtackade av fröknarna. Dom fick komma fram när deras namn ropades upp och så fick dom mottaga en fin röd ros och ett häfte som fröknarna satt ihop. Jättefint med allt som dom samlat i sina pärmar under åren. Jättefint som minne. Många fina kort under åren. Lilla prinsessan har blivit stor.
Efter allt var det äntligen dags för pick-nicken. Barnen åt glatt av det vi hade med oss och av varandras. Dom är så söta, snälla och delar med sig med varandra. Hela prinsessans grupp på dagis är likadant. Underbara små individer. Dom har blivit ett tight gäng under åren.
Sen var det dags att säga hej då och packa ihop.
Vi åkte hem och var ute i solen en stund. Barnen var säkert mätta efter all fika ändå och när solen är där så gäller det att vara ute och njuta av värmen.
Till middag blev det bara korv, ketchup och senap. Mannen åt potatissallad till. Själv fick jag inte i mig mer än en halv korv. Prioriteringen var lite sne helt klart under dagen men så var det ju oxå prinsessans sista sommaravslutning på dagis.

Men sommarlov är det inte än. Barnen får glatt vistas på dagis ända till slutet av juli. Dom trivs ju ändå och kanske man kan ta ut nån dag semester vid något soligt tillfälle och bara vara med barnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar