07 juni 2012

Nationaldagen

I går var det Sveriges nationaldag. Den firades genom att ta en bilresa till Gävle för att kolla på ett uppträdande i Valbo. Ett uppträdande som aldrig var för jag är blind och börjar bli gammal och såg helt totalt fel. Skittråkigt men så är det. I stället så blev det hamburgare till lunch på McDonalds och sen en shoppingsväng i Valbo köpcenter. Mannen köpte en leksak, en radiostyrd helikopter, prinsessan fick en pruttkudde och en kick-bike = lycka, prinsen fick en pruttkudde han med. Hi hi. Jag fick...ehhhh...ingenting. Men trevligt var det. Efteråt bar det av till centrala Gävle för att hälsa på bror och hans sambo. Blev fika med en massa fikabröd, en bailey´s och ett glas rött och senare god middag, ryggbiff, ungsrostad potatis och morot och rosépepparsås. mums. Fick med hem i matlåda så idag har jag ätit världens smarrigaste matlåda. Tack Katarina :-) Vi åkte hem först vid 21-tiden. Barnen var guld hela dagen. Glada och pigga och snälla. DOm somnade snällt i bilen så när vi kom hem så var det bara att klä av dom och bädda ner dom. Mannen satt uppe och lekte med sin helikopter en stund. *fniss* Idag ska jag ta tag i träningen igen. Eftersom mannen har jobbat som han gjort dom senaste veckorna så har min träning varit helt obefintlig. Men nu jäklar. Nu ska denna kropp bli fit for fight, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar