04 januari 2016

Nytt år

God fortsättning.
2016 är här. 

Nyåret firades in med goda vänner i Dalarna. 
Nu spenderar jag tiden i husvagnen och åker skidor om dagarna. Jag och barnen är lediga till den 10 januari. Mannen fick åka hem idag då han ska jobba i veckan. Barnen och jag njuter vidare av ledighet, snö och skidåkning. 
Min bror kom upp idag och umgås och åker lite skidor med oss till på onsdag. Trevligt. 

2015 har passerat utan att man hunnit med nåt känns det som. Jag har stressat mig genom året, varit nedstämd, ledsen och inte alls njutit av livet.
Saker och ting måste ändras.
2016 är året då det ska ske. 

Jag är hård mot mig själv. Jag försöker alltid att hitta det perfekta jaget. Men va är perfekt egentligen? Och ännu mer stressad blir man.
Jag måste prioritera. Mig själv lite mer. Vad mår jag bra av? Vem är jag? Vem vill jag vara? Hur vill jag leva mitt liv?

Jag måste ta det lugnare. Det finns inget alternativ. 
Jag ska börja läsa mer. Kanske skaffa en fin målarbok. Det ska ju vara bra. 
Tv, Facebook och mobiltelefonen ska ta mindre plats i mitt liv.
Mer plats ska barnen få. Dom har alltid bästa och mesta platsen men jag tror att jag kan vara lite mer närvarande med dom. Mannen ska även han få lite mer uppmärksamhet. Jag blir lätt ledsen och besviken när min kärlek prioriterat fel enligt mig. När jobb går före allt enligt mig. Jag vet att han stressar och sliter på jobbet. Jag vet att han har det tungt. Tyvärr så har han inte insett det själv och jag hoppas han inte gör det för sent. Efter att han "kraschat". 
Kanske kan jag hjälpa bättre. 

2016 är året då jag ska prioritera mig själv och min hälsa.
Som jag skrivit tidigare så är årets mål att kliva upp på scenen och tävla i bikinifitness. Kanske bodyfitness. Måste läsa på lite mer vad gäller dom två.
Jag har fått tag i en kost- och träningscoach som ska hjälpa mig fram till mitt mål. Det ska bli superspännande och jag längtar till att sätta igång. 
Om en vecka är jag hemma igen och ska ta tag i träning och kost.
Fram till dess ska jag bara njuta av barnens sällskap och skidåkning och lugn och ro. 



1 kommentar:

  1. Låter som bra löften. Var rädd om dig och ha en mysig ledighet fram till vardagen börjar igen. Kram

    SvaraRadera