05 januari 2016

Härlig dag

Har haft en härlig dag idag. 
Trots att Wilmas blodsocker jäklades igår och jag fick kolla hennes blodsocker flera gånger i natt. Trött va bara förnamnet i morse när jag vaknade.

Åt frukost: havregrynsgröt med sylt och mjölk. Ett ägg. 
Hämtade skidor som va inlämnade för vallning. Nu är det glid i grejorna.
Blev några åk i backarna med barnen och bror. Barnen är så himla duktiga. Wilma har takterna kvar sen tidigare. Nu börjar även Casper lossna. Han åker ju själv nu. Han vågar mer och mer. Stolt mamma. Vid lunchtid tog vi en fika för att fylla på med energi och för att värma oss. En kopp the och en bit kladdkaka med grädde fick plats i min mage. Mums va gott. 
Åkte vidare i backarna en stund.
Lunch: buffé. Nån köttfärslimpa, gelé, sås, potatis. Gott va det iaf. Avslutade med en kopp the.
Åkte vidare i backarna :-)
Han med två åk sen va det dags att bege sig hemåt. Hemliften stänger 15.30 så det gäller att hinna med den om man inte vill gå upp för backen.
Bytte om och åkte och handlade.
Väl hemma igen blev det risgrynsgröt till middag/ kvällsmål. Plus en smörgås, limpa, med smör och kokt medwurst. 

Tog med barnen för att duscha. Här verkar va problem och det fanns inte mkt varmvatten. Suck.

Tog en kvällsfika. The och två små citronmuffins. Glada barn som fick fika på kvällen. 
Nattade barnen. 
Jag och bror kollade på TV. Total recall. Fan va bra den va.!
Sen gick han och lag sig och jag ligger gärning skriver. 

God natt då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar