15 juni 2014

Sjukstuga

Sjukstuga igen. 
Casper.

Förra veckan var han sjuk. Feber, hängig, stora svullna lymfkörtlar på båda sidorna. Va in och kollade med det visade negativt på halsfluss trots att han va svullen. 
Han har gått på dagis i veckan. Pigg och fräsch. 
I fredags vaknade han ju med feber. Mannen va hemma och jag åkte på filminspelning. 
Proverna visade negativt på halsfluss.
Natten till lördagen sov jag typ ingenting för Casper va så ledsen och hade så ont i halsen. På morgonen va jag less. Barnet ska inte behöva lida på det här sättet. Det gjorde så ont att han grinade mitt i natten, flera gånger, han grinade om han åt eller drack eller ens bara svalde sitt eget saliv. Hög feber. Nåt är fel och det ska kollas.
Micke tyckte jag va lite löjlig eftersom fredagens prover va negativa men jag stod på mig och åkte in till närakuten på morgonen. Micke fick åka med Wilma till fotbollen. 
På närakuten sa sköterskan direkt hon tittade i halsen att det va halsfluss. 
Sänkan togs och ett halsprov gjordes. Väl inne hos läkaren så visade det sig igen att det va halsfluss, vilket innebar en penicillinkur på 10 dagar. 
Förmodligen så hade Casper halsfluss redan förra veckan men kroppen jobbade med att få bort den, misslyckades med allt och det blommade upp igen.
Ja ja jag är glad att jag står på mig och att jag vet när mina barn inte mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar