17 juni 2014

Besök på akuten

Arbetsprovet gick bra. EKG kopplades in och blodtrycket kollades under min cykling. 7 min cyklade jag. Tungt som fan blev det med benen. Andningen kan jag överleva trots att den är tung för jag går på envishet men den där mjölksyran som slår till...va kommer den ifrån?
Det såg bra ut. Pulsen ökar i bra takt med påfrestningen. Syresättningen är bra och blodtrycket likaså. Inget problem på nåt sätt med hjärtat då så nu är det bara att jobba på med att få upp kondisen och köra avslappningsövningar och hantera stressen så att nivåerna ligger bra.
Heja heja.

Åkte till jobbet och jobbade en timme innan stängning och sen va det dags för möte. Träffade sommarvikarien som ska göra en del av mitt jobb och sen hjälpa till med annat. Supertrevlig tjej som jag fick bra vibbar från direkt. Det kommer bli kanon. 
Fick lite gjort på jobbet iaf.

30 min efter att jag kom till jobbet ringer Micke och säger att Casper har ett hack i  pannan och han undrar om han ska till VC eller till akuten. Tydligen va hacket 1,5-2 cm långt och djupt på ena sidan så jag bad Micke åka till akuten med Casper . Dom får kolla och ta ställning till om det ska sys.
Det visade sig att det va ett jack på 2 cm. Såret rengjordes och limmades. Förband lags på och så fick han bandage runt huvudet så allt hålls på plats.
Ingen vet riktigt vad som hände. Enligt Casper så klättrade han på en grävare och ramlade ner. Han kom gråtandes till Micke med blod i pannan så det va ju ett gott tecken i alla fall. Men ingen såg ju nånting. Som tur är så gick det ju bra han har ju lika bra kunnat brytit nåt i fallet. Nu blev det "bara" ett jack i pannan.
På akuten så va Casper duktig. Det gjorde ont när det rengjordes men annars så va det full fart på han och han klättrade på allt i rummet. Vi skulle ha koll på honom närmsta timmarna så han inte blev slö eller kräktes vilket tyder på hjärnskakning. 

Efter mötet på jobbet så åkte jag till min frisörska. Håret är nu ljusare.
När jag kom hem så va det full fart på Casper.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar